۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان به فرابورس تسهیل می‌شود| تاسیس نخستین صندوق سرمایه‌گذاری فناوری نوین
مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های نوین در گفتگو با بازار:

تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان به فرابورس تسهیل می‌شود| تاسیس نخستین صندوق سرمایه‌گذاری فناوری نوین

تهران- میرامینی، مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین گفت: نخستین صندوق سرمایه گذاری خصوصی حوزه دانش بنیان و فناور در کشور به منظور تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، تاسیس می‌شود.

سید روح الله میرامینی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: به منظور تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری خصوصی حوزه دانش بنیان و فناور در کشور تفاهم نامه ای با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان بوسیله جذب و به‌کارگیری منابع مالی مردمی، بهره گیری از ابزارهای نوین بازار سرمایه در جهت افزایش اقتصاد دانش بنیان امضا شد.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف این موضوع می توان از احیای شرکت های نیمه فعال یا غیر فعال فناور از طریق توانمند سازی، ارزشمند سازی و عرضه آنها در بورس و تعمیق آشنایی این بازار با ظرفیت های حوزه ی زیست بوم دانش بنیان کشور نام برد.

مفاد فعالیت صندوق

مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین گفت: این همکاری میان شرکت های صندوق توسعه فناوری های نوین به عنوان مدیر صندوق، شرکت تامین نیاز تولیدکنندگان پیشگامان یزد فردا، سرمایه گذاری رشد خواهان جوان به عنوان راهبر و موسسه آتیه رفاه همکاران مهر ایرانیان صورت می گیرد.

میرامینی ادامه داد: با طی مراحل قانونی و اخذ مجوز های لازم، وظیفه تامین مالی شرکت های دانش بنیان و فناور را از بازار سرمایه فراهم کرده و در نهایت در راستای تحقق شعار سال" مهار تورم و رشد تولید" به فعالیت خواهد پرداخت.

وی افزود:فعالیت این صندوق تازه تاسیس در حوزه های دارویی، مالی، اطلاعات و ارتباطات کلان داده، هوش مصنوعی و رباتیک، الکترونیک و میکروالکترونیک، تجهیزات پزشکی، انرژی های پاک، مواد پیشرفته، بیمه( فین تک)، غذا و کشاورزی و... پیش بینی شده است.

به گفته وی اعضای موسس این صندوق تجربه و دانش کافی را در این امور و بخصوص سرمایه گذاری حوزه فناوری دارند و امید می رود که به سرعت وارد مراحل اجرایی شویم و تجربه موفقی را در امر شرکت‌های دانش بنیان فناورانه رقم بزنیم.

کد خبر: ۲۲۵٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha