۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
روش‌های دانش بنیان راهی مفید برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد

روش‌های دانش بنیان راهی مفید برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: روشهای دانش بنیان با هدف رفع مشکلات و نیازهای صنعت کشاورزی مثمر ثمر است و وزارت جهادکشاورزی از این فناوری‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش بازار، سیدمحمد آقامیری افزود: یکی از معضلات اصلی ما در بخش کشاورزی، بحث آفت‌ها است که در حوزه‌های تولید، مصرف و صادرات شاهد وجود آن بوده‌ایم و هم اکنون با استفاده از روشهای دانش بنیان مانند تولید دستگاه‌های آفت‌زدای مایکروویو شاهد رفع این مشکل خواهیم بود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بدون شک سامانه‌های تولید شده در سازمان انرژی اتمی ایران کمک فراوانی به ارتقای کیفیت و افزایش انبارمانی در محصولات کشاورزی می‌کند، تصریح کرد: سامانه‌های تولید شده در این سازمان، تأثیر زیادی در کیفیت محصولات صادراتی و نیز از بین بردن آفات دارند و وزارت جهاد کشاورزی از چنین فناوری‌هایی استقبال کرده و به حتم از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی نیز از چنین سامانه‌ها و طرح‌هایی استقبال می‌کند، اظهار داشت: هزینه‌های آفت‌زدایی محصولات کشاورزی در کشور بالاست در حالی‌که می‌توان از روش‌های نوین دانش بنیان برای آفت‌زدایی بهره‌مند شد.

کد خبر: ۲۲۵٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha