۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
فقط ۳۵ منطقه ویژه اقتصادی در کشور راه اندازی شده است
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در گفتگو با بازار؛

فقط ۳۵ منطقه ویژه اقتصادی در کشور راه اندازی شده است

فریدونکنار- عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به تصویب ایجاد ۷۹ منطقه ویژه اقتصادی در کشور گفت: فقط ۳۵ منطقه ویژه تاکنون راه اندازی شده است.

حجت الله عبدالملکی در حاشیه بازدید از بندر فریدونکنار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۷۹ منطقه ویژه اقتصادی در کشور مصوب شده است، گفت: تاکنون ۳۵ منطقه ویژه اقتصادی فعال و راه اندازی شده است.

وی نبود زیرساخت های لازم را از جمله دلایل راه اندازی نشدن بیش از نیمی از مناطق ویژه اقتصادی بیان کرد و گفت: این درحالیست که مناطق ویژه اقتصادی مزیت های فراوانی دارند و برنامه ما این است که امسال تعدادی از مناطق مصوبه غیر فعال را فعال کنیم و این جزو اولویت های شماره یک محسوب می شود.

وی با بیان اینکه درباره بندر فریدونکنار طبق مطالعات صورت گرفته زیرساخت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی وجود دارد، گفت: برای تصویب نیازمند طی فرآیند و تصویب در کارگروه تخصصی، شورای عالی مناطق آزاد و تصویب در هیئت وزیران هستیم تا به صورت لایحه به مجلس ارائه شود.

عبدالملکی گفت: بررسی های کارشناسی ما نشان می دهد که بندر فریدونکنار قابلیت تبدیل به منطقه ویژه اقتصادی را دارد و اگر نقص مدارکی وجود داشته باشد باید رفع شود و می توانیم قول بدهیم که این موضوع را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به سیاست دولت و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برای توسعه مناطق آزاد و ویژه گفت: در بخش خصوصی توانمندی وجود دارد که می‌تواند در زمینه زیرساخت در کشور ورود کند و استفاده از توانمندی مردم و بخش خصوصی از جمله تأکیدات است.

کد خبر: ۲۲۴٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha