۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
تازه واردان چگونه در بازار مشتقه سرمایه گذاری کنند؟

تازه واردان چگونه در بازار مشتقه سرمایه گذاری کنند؟

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا گفت: بازار مشتقه، خطر پذیری و بازدهی بیشتری به همراه دارد، اما این ریسک باید مدیریت شود.

به گزارش بازار به نقل از بورس کالا، رحمان آراسته صبح امروز پنجشنبه در پنل بازار مشتقه در غرفه نخبگان بازارهای مالی پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی، با ارائه توضیحاتی در خصوص جزییات این معاملات، چند توصیه به سرمایه گذاران برای ورود به بازار مشتقه ارائه کرد.

آراسته گفت: بازارهای مشتقه که دارای اهرم معاملاتی هستند، ریسک و البته جذابیت بیشتری به نسبت سایر بازارها دارند و تجربه این ابزارهای مالی در دنیا به دهه‌ها قبل برمی گردد و بخش بزرگی از معاملات بورس‌های پیشرفته دنیا نیز به معاملات آتی و اختیار معامله اختصاص دارد.

مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا افزود: طبیعتا در بازار مشتقه، ریسک بیشتر، بازدهی بیشتری به همراه دارد، اما موضوع مهم آن است که این ریسک باید مدیریت شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه سرمایه گذاران زمانی که به میزان سود جذابی می‌رسند، وسوسه می‌شوند و به طمع سود بیشتر، منطق معاملاتی را کنار می‌گذارند، اما باید توجه شود که در بازارهای اهرمی با ریسک بالایی مواجه هستیم و همان طور که سودها امکان رشد چشمگیر دارند، زیان نیز در کمین سرمایه گذاران است؛ پس داشتن دانش کافی و آشنایی با قواعد این بازار شرط اول ورود به معاملات مشتقه است.

آراسته در توصیه به افرادی به تازگی قصد ورود سرمایه گذاری در بازارهای مشتقه سهام و کالا را دارند گفت: پس از کسب دانش، باید این معاملات جذاب را تجربه کرد، اما توصیه این است که افراد ابتدا با سرمایه‌های کم وارد معاملات شوند و به مرور و پس از کسب تجربه لازم، حضور خود پررنگ‌تر کنند.

به گفته مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا، هم اکنون کالاهای جذابی همچون سکه طلا، شمش طلا، زعفران و نقره در بازارهای اختیار معامله و آتی بورس کالا با زیرساخت‌های مطلوب معاملاتی فعال است که گسترش این بازارها در دستور کار بورس کالا قرار دارد.

آراسته در پایان گفت: توسعه صندوق‌های مبتنی بر ابزارهای مشتقه نیز در برنامه‌های بورس کالا قرار دارد که در این زمینه، پیشنهاد راه اندازی این صندوق‌ها از سوی چند نهاد مالی به سازمان بورس داده شده که این موضوع نیز در گسترش بازار مشتقه کمک شایانی به اقتصاد و پوشش ریسک سرمایه گذاران خواهد کرد.

کد خبر: ۲۲۴٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha