۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
صنعت مالی باید در خدمت رشد تولید باشد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

صنعت مالی باید در خدمت رشد تولید باشد

میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: صنعت مالی باید در خدمت رشد تولید بوده و به تامین مالی مورد نیاز تولیدکنندگان و سرمایه در گردش آنان کمک کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی درباره اهمیت برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد که برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند به بهبود همکاری و هم‌افزایی بین نهادهای مختلف منجر شود و شاهد افزایش توانمندی‌ها در صنعت مالی کشور باشیم و از سوی دیگر نیز به بهبود آشنایی عموم مردم با سرمایه‌گذاری مولد منجر می‌شود.

میرتاج‌الدینی در بخشی از صحبت‌های خود به نکات برنامه هفتم اشاره داشت و عنوان کرد که در برنامه هفتم، توجه ویژه‌ای به مباحث صنعت مالی و به خصوص بازار سرمایه شده و تلاش می‌شود که این مسیر بیش از پیش به بهبود شرایط مالی کشور منجر شود زیرا صنعت مالی می‌تواند مسیر اصلی تحقق شعار سال یعنی «رشد تولید و مهار تورم» باشد از این رو ارتباط صنایع با بازار سرمایه و صنعت مالی می‌تواند یکی از مهم‌ترین اقدامات در دست اجرای سیاستگذاران باشد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که صنعت مالی چگونه می تواند مسیر رشد تولید را هموار کند، گفت: رشد تولید و در کنار آن مهار تورم لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هر اندازه تولید رشد یابد، ثبات اقتصادی هم در جامعه شکل گرفته و تورم مهار خواهد شد.

میرتاج الدینی عنوان کرد که دولت قول داده است تورم را در سال جاری به کانال ۳۰ درصد برساند که این امر به ثبات اقتصادی کمک خواهد کرد، چرا که صنعت مالی باید در خدمت رشد تولید بوده و به تامین مالی مورد نیاز تولیدکنندگان و سرمایه در گردش آنان کمک کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: شیوه‌های مختلف تامین مالی برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی را باید روان کنیم و بانک مرکزی و دولت هم باید این موضوع را هدایت و تضمین کنند.

وی اظهار کرد: بورس نقش قابل توجهی می‌تواند در رشد تولید و واحدهای تولیدی که فعال و سودده هستند داشته باشد و از آنان حمایت کند.

کد خبر: ۲۲۴٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha