۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
ضرورت ایجاد پروژه های محرک در بافت ناکارآمد| دولت و بخش خصوصی در کنار هم باشند
رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد پروژه های محرک در بافت ناکارآمد| دولت و بخش خصوصی در کنار هم باشند

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه پروژه‌های محرک منجر به توسعه محلات می‌شوند، گفت: ضرورت توسعه این بافت‌ها همراهی دولت و بخش خصوصی در کنار یکدیگر است.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری در بافت‌های ناکارآمد موفق نبوده، اظهار کرد: اگر بخواهیم نگاه آماری به طرح بازآفرینی شهری داشته باشیم باید موفقیت در آن دیده شود که با بررسی در بحث آمارها درمی‌یابیم که توفیق زیادی در بافت ناکارآمد شهری ایجاد نشده است.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با تأکید بر اینکه ما با مشکلاتی فراتر از وجود بسته‌های تشویقی در بافت ناکارآمد مواجه هستیم، افزود: اگرچه دولت تلاش کرده تخفیفاتی در عوارض ساخت‌وساز در بافت‌های ناکارآمد لحاظ کند اما تأثیرگذار نبوده است.

وی ادامه داد: ما تخفیفات را فقط در حد عوارض می‌بینیم و هنگامی‌که مشوق‌های طبقات می‌دهیم نه‌تنها تخفیفی لحاظ نمی‌شود بلکه اعداد به لایه‌های بالایی عوارض هم می‌رود و به‌این‌ترتیب مشوق‌هایی که بخش عوارض ساختمان دولت در نظر گرفته این‌گونه کم‌اثر می‌شود.

او با بیان اینکه بخشی از این دلایل توسعه‌نیافتگی بافت‌های ناکارآمد به بخش خصوصی برمی‌گردد، افزود: در این زمینه توسعه‌گران و انبوه‌سازان پیشنهادها مؤثری دراین‌رابطه ندادند و صرفاً به‌واسطه نبود صرفه اقتصادی انگیزه‌ای برای تولید در این مناطق نداشتند؛ فارغ از اینکه عواملی بی‌انگیزگی را مطرح کنند.

مرتضوی اضافه کرد: توسعه‌گران باید دراین‌رابطه پیشنهاد مشخصی به دولت داده مشوق‌های موردنیاز خودشان را برای ایجاد توسعه در این مناطق طرح می‌کردند چراکه تنها در چنین حالتی ما می‌توانیم انتظار تغییر در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد را داشته باشیم.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور ادامه داد: مسئله بعدی ایجاد پروژه‌های محرک و بزرگ در بافت‌های ناکارآمد شهری است که باید توسط شهرداری‌ها و دولت در جداره‌های اولیه بافت‌های ناکارآمد تعریف شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های محرک منجر به توسعه محلات می‌شوند، افزود: با ایجاد پروژه‌های محرک در بافت‌های ناکارآمد تردد در این مناطق افزایش‌یافته که این منجر به توسعه آن محله خواهد شد.

مرتضوی خواستار همراهی بخش خصوصی و دولت در کنار هم شد و اضافه کرد: اگر چنانچه دولت به‌صورت انفرادی صرفاً با نگاه خودش پیش برود به‌طورقطع در این مسیر شاهد تغییر و تحولی نخواهیم بود.

کد خبر: ۲۲۴٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha