توسعه مبادلات تجاری با عراق یک ضرورت است
رئیس اتاق بجنورد در نشست با هیات تجاری عراقی:

توسعه مبادلات تجاری با عراق یک ضرورت است

زند، رئیس اتاق بجنورد، گسترش و توسعه همکاری‌های تجاری با عراق را یک ضرورت برشمرد و بر تمایل استان خراسان شمالی برای همکاری در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، صنعت ساختمان و حوزه گردشگری سلامت تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد گفت: توسعه و گسترش مبادلات تجاری خراسان شمالی با کشور عراق یک ضرورت است تا زمینه مناسبی برای مبادلات تجاری طرفین در حوزه‌های مختلف فراهم شود.

مازیار زند در نشست با هیات تجاری عراقی با بیان اینکه عراق یکی از کشورهای مهم هدف صادراتی استان خراسان شمالی است، گفت: تلاش می‌شود تا این مبادلات تجاری در زمینه‌های مختلف از جمله صادرات محصولات کشاورزی، صنعت ساختمان، حوزه گردشگری سلامت و سایر حوزه‌ها گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بجنورد درصدد میزبانی، اعزام و برگزاری جلسات B۲B با اعضای هیات‌های تجاری عراق در زمینه‌های مختلف اقتصادی است، گفت: استان خراسان شمالی به علت وجود قومیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن و بازرگانی در بحث صادرات کالاهای تولیدی از ظرفیت نسبی بالایی برخوردار است تا با شناسایی محصولات مورد نیاز بیش‌ازپیش به این بازار راه پیدا کند.

زند افزود: در این راستا علاوه بر توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری مشترک نیز در دستور کار بوده و امید است که این سرمایه‌گذاری‌ها بخشی از نیازهای مردم عراق را تأمین کند و این نشست‌ها و دیدارها راهگشایی برای افزایش مشارکت‌های تجاری طرفین باشد.

رئیس اتاق بجنورد همچنین با اشاره به دعوت از اتاق بجنورد به کشور عراق از سوی هیات تجاری عراق، گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های تجاری خراسان شمالی، تجار عراقی بسیار علاقه‌مند به مراودات تجاری با این استان هستند.

در پایان این نشست، اعضای هیات تجاری عراق نیز ضمن تقدیر از میزبانی اتاق بجنورد، بر تداوم و توسعه ارتباطات و مراودات تجاری با استان خراسان شمالی تأکید کردند.

استان خراسان شمالی یک استان مرزی است که محصولاتش به ۲۴ کشور جهان اعم از افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، عراق، آذربایجان، روسیه، آلبانی، هند، امارات، ایتالیا، تایوان، قزاقستان و ... صادر می‌شود.

کود اوره، محصولات فولادی، رب گوجه‌فرنگی، محصولات کشاورزی، ماکارونی، پودر کریستال، ملامین و ورقه‌های اسفنجی، عمده اقلام صادراتی خراسان شمالی است.

کد خبر: ۲۲۴٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha