۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی

اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی

رئیس سازمان نظام مهندسی گفت: معرفی مهندس ناظر در نظام مهندسی به سرعت انجام می‌شود و آماده ایم با دیگر دستگاه های دخیل در صدور پروانه در مابقی موارد چاره اندیشی کنیم.

به گزارش بازار، حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی گفت: روند صدور پروانه ساختمانی در سازمان نظام مهندسی به سرعت طی می‌شود و کندی فرایند صدور در برخی استان‌ها به علت کوتاهی شهرداری‌ها است.

شکیب افزود: وقتی مالکی قصد ساخت دارد ابتدا باید به شهرداری مراجعه کند تا بر اساس ضوابط طرح تفصیلی، پروانه ساختمانی دریافت کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی با اشاره به اینکه مدت زمان صدور پروانه ساختمانی در شهرهای مختلف متفاوت است؛ گفت: در برخی استان‌ها پروانه ساختمانی به سرعت صادر می‌شود، اما در برخی استان‌ها روند اداری به کندی پیش می‌رود.

شکیب گفت: مشکل کندی روند صدور پروانه ساختمانی در برخی استان‌ها مربوط به شهرداری‌ها است. رئیس سازمان نظام مهندسی افزود: در فرایند صدور پروانه ساختمانی آنچه مربوط به سازمان نظام مهندسی است به سرعت طی می‌شود و در چند روز مهندسان ناظر، طراحان و ناظران معرفی می‌شوند، اما بروکراسی و روند کند برخی استعلامات از جمله فضای سبز در شهرداری ها، باعث شده تا صدور پروانه به کندی صورت گیرد.

شکیب تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی آمادگی دارد تا به سایر دستگاه‌های متولی صدور پروانه ساختمانی کمک کند تا در حداقل زمان ممکن، پروانه‌های ساختمانی صادر شود.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha