۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
۲۰۰ واحد راکد البرز در برنامه ستاد احیا قرار دارند| بازگشت ۱۳۹ واحد به چرخه تولید
رئیس صمت البرز؛

۲۰۰ واحد راکد البرز در برنامه ستاد احیا قرار دارند| بازگشت ۱۳۹ واحد به چرخه تولید

کرج- رئیس صمت البرز با بیان اینکه سال گذشته ۳۴۰ واحد راکد در استان احصاء شد، گفت: ۱۳۹ واحد را به چرخه تولید بازگرداندیم اما حدود ۲۰۰ واحد هنوز مشکلات خاص دارند که در برنامه ستاد احیا قرار دارند.

رامین ربیعی در گفتگو با خبرنگار بازار در رابطه با احیا واحدهای راکد در البرز اظهار کرد: با بررسی که سال گذشته داشتیم حدود ۳۴۰ واحد راکد احصاء شد که ۱۳۹ واحد آنها را به چرخه تولید بازگرداندیم و حدود ۲۰۰ واحد هنوز مانده که مشکلات خیلی خاصی دارند و نمی توانیم با قطعیت بگوییم اینها را هم می توانیم به چرخه بازگردانیم. البته همه اینها در برنامه ستاد احیا هستند و با تدبیر و راهکار خاص دولت شاید بتوانیم این ۲۰۰ واحد را هم احیا کنیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه معمولا ما صنایع پیشران را با عنوان صنایع مولد وارد کار می کنیم، گفت: دنبال این هستیم که صنایع مولد و مولد سازی را در استان رونق دهیم. یکی از ویژگی های خوبی که استان البرز دارد این است که به روز شده است.

وی ادامه داد: معمولا کسانی که در البرز سرمایه گذاری می کنند از تهران می آیند و همه کارهای آنها مانند صنایع کشورهای پیشرفته است، یعنی همه کارهای لازم را انجام داده، زیر مجموعه های خود را چیده و زنجیره هایش را کامل کرده و مولد سازی هم کرده و این شرایط برای استان یک فرصت خوب است.

ربیعی در پاسخ به پرسش خبرنگار بازار در خصوص وضعیت خصوصی سازی در استان گفت: ما در استان البرز خیلی خصوصی سازی نداریم، اکثرا خصوصی هستند و یه سری هم خصولتی هستند که خود به خود خوب کار می کنند. مثل صنایع مپنا که اتوماتیک خوب کار می کند و اینکه از این موارد را برای مولد سازی و در بحث خصوصی فعال کنیم نداریم.

تامین زنجیره مالی برای رفع مشکل واحدهای خصولتی

رئیس صمت البرز ادامه داد: یک بخش دیگر هم در خصولتی های استان داریم که با نصف یا یک چهارم ظرفیت کار می کنند، اینها شناسایی شده و مشخص شده مشکل اساسی آنها تسهیلات است و دنبال وام هستند. از طرفی از نیمه دوم سال گذشته تا الان تقریبا بانک ها قفل هستند و تسهیلات نمی دهند. تلاش من بر این است که از راه تامین زنجیره مالی مشکل این واحدها را برطرف کنیم.

ربیعی در توضیح این مسئله گفت: مثلا یک قطعه ساز خودرو که یک وام بزرگ خودرو سازی گرفته این وام را به جای اینکه به بانک پس بدهد به ورق سازی که متقاضی وام هست بدهد تا مشکل ورق ساز حل شود و ورق ساز هم به نفر بعد و این چرخه همینطور بچرخد و این وام دست به دست بین تولیدکننده ها می چرخد و دوباره به دولت برمی گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه پیگیر این اقدامات هستیم افزود: اما در حقیقت ما نیازمند این هستیم که بخش های خصوصی و بانک ها بیشتر پای کار بیایند. وضعیت البرز نسبتا خوب است اما انتظار و تلاش ما بر این است که بهتر شود.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha