۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
حرکت بازار زیر سایه سیگنال‌های سیاسی| نقش مؤثر نمایشگاه در شناخت بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

حرکت بازار زیر سایه سیگنال‌های سیاسی| نقش مؤثر نمایشگاه در شناخت بازار سرمایه

دهقانی کارشناس بازار سرمایه گفت: به لحاظ تکنیکال در هفته آینده هر اصلاح کوتاه مدتی را برای سرمایه‌گذاران فرصتی مناسب و ارزنده جهت کم کردن میانگین و اصلاح پرتفوی، می‌دانم.

سمیه شوریابی؛ بازار: افشین دهقانی کارشناس و فعال بازار سرمایه با اشاره به وضعیت بازار بورس، اظهار داشت: به لحاظ سیاسی و نیز اخبار برجام و همچنین روابط با عربستان، خبرهای خوبی به گوش می‌رسد.

دهقانی می گوید: بازگشایی مجدد رسمی سفارت ایران در عربستان خبر خوبی است و می‌تواند آتش تنش در منطقه را خاموش کند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در هفته‌های گذشته بازار سرمایه با تلاطم های هیجانی و مشکوک به ایجاد ترس رو به رو شد، ابراز داشت: این تلاطم ها و ترس ایجاد شده باعث شد اصلاحاتی اتفاق بیافتد اما هر چه به شروع نمایشگاه بورس نزدیک شدیم فضای امیدواری حاکم شد و اندکی از ترس ایجاد شده از بین رفت و خوش‌بینی ها به بازار سرمایه بازگشت.

این روزها به شدت اخبار سیاسی تأثیرگذار است و حرکت‌های بازار را با نوع اقتصاد سیاسی از نوع سرمایه داری شاهد هستیم، بازار سرمایه هنوز آن اعتماد از دست رفته را به طور کامل به دست نیاورده و سرمایه‌گذاران محتاط و مردد حرکت می‌کنند

دهقانی همچنین در ادامه افزود: این روزها به شدت اخبار سیاسی تأثیرگذار است و حرکت‌های بازار را با نوع اقتصاد سیاسی از نوع سرمایه داری شاهد هستیم، بازار سرمایه هنوز آن اعتماد از دست رفته را به طور کامل به دست نیاورده و سرمایه‌گذاران محتاط و مردد حرکت می‌کنند، امیدوار هستیم خبرهای خوبی از برجام برسد و شاهد رفع تحریم ها باشیم که به رشد تولید نیز کمک کند.

حرکت بازار زیر سایه سیگنال‌های سیاسی| نقش مؤثر نمایشگاه در شناخت بازار سرمایه

این تحلیلگر بازار سرمایه ضمن اشاره به ارزندگی بازار سرمایه تشریح کرد: بازار سرمایه به لحاظ قیمتی فاصله زیادی با پولبک به سقف دو میلیون و یکصد هزار واحد قبلی ندارد تا به ارزندگی کامل برسد، به لحاظ تکنیکال نیز در هفته آینده هر اصلاح کوتاه مدتی برای سرمایه‌گذاران را فرصت کم کردن میانگین و اصلاح پرتفوی، مناسب و ارزنده میدانم.

دهقانی در نهایت با تأکید بر اینکه نمایشگاه همیشه فرصت های جذاب و تجربیات فراوان در دل خود نهفته دارد به سهامداران توصیه می‌کند که برای شناخت بازار و انتخاب صنایع سودساز و رو به رشد شرکت های بورسی تا روز جمعه ۱۹ خرداد حتماً از این فرصت طلایی استفاده نمایند.

کد خبر: ۲۲۴٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha