۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
فهرست قیمت خدمات کشاورزی در شاهرود منتشر شد
گزارش خبری بازار؛

فهرست قیمت خدمات کشاورزی در شاهرود منتشر شد

شاهرود- اداره جهاد کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی شاهرود با همکاری اتحادیه زراعت این شهرستان فهرست خدمات کشاورزی سال جاری را منتشر کردند.

بازار، گروه استان‌ها: اداره جهاد کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی شهرستان شاهرود با همکاری اتحادیه زراعت این شهرستان فهرست خدمات کشاورزی سال جاری را منتشر کردند که در آن قیمت انواع خدمات از جمله شخم، سمپاشی، چاله کنی درخت و ... ذکر شده است.

در این فهرست که یک نسخه آن به دست خبرگزاری بازار استان سمنان رسیده آمده است که هزینه شخم زمین زراعی در هر هکتار یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

نرخ خدمات دیسک سنگین ۸۰۰ و دیسک سبک ۶۰۰ هزار تومان برای هر هکتار اعلام شده و کلوخ کوب برای هر هکتار ۶۰۰ هزار تومان هزینه دربرخواهد داشت. طبق فهرست منتشر شده همچنین چیزل زمین زراعی برای هر هکتار یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت.

لورل زمین‌های کشاورزی عمودی و افقی هر کدام در یک هکتار نیم میلیون تومان، ردیف کاری با سیستم تیپ و بدون تیپ هر هکتار یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان زیر شکن هر هکتار یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ریتواتور با سیکلوتیلر کشاورزی به ازای هر هکتار دو میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

سمپاشی شلنگی و بوم دار هر ۱۰۰ لیتر ۸۰ هزار تومان، سمپاشی توربو لاینر هر دو هزار لیتر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مصوب شده است همچنین درو کن همراه با ریک زن به ازای هر هکتار یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

پرس کاه و یونجه حداقل ۱۵ کیلوگرم هر هکتار هشت هزار تومان، فارو هر هکتار ۶۰۰ هزار تومان، بذرپاش و کود پاش سانتریفیوژ هر هکتار ۵۰۰ هزار تومان، ماله هر هکتار ۴۰۰ هزار تومان، کلتیواتور هر هکتار یک میلیون تومان و چاله کنی درخت با قطر ۶۰ سانتی متر و عمق ۷۰ سانتی متر هر عدد ۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت ساعتی تراکتور سبک ۴۰۰ هزار تومان در هر ساعت و سنگین ۵۰۰ هزار تومان هر ساعت نرخ گذاری شده است نرخ کاشت و داشت و برداشت ذرت نیز هر هکتار دو ردیفه هفت میلیون تومان و هر هکتار تک ردیفه شش میلیون تومان برآورد شده است.

گفتنی است این نرخ اعلام و قابلیت اجرایی دارد و همه دارندگان مکانیزاسیون کشاورزی باید آن را رعایت کنند.

کد خبر: ۲۲۴٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha