۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
سرانه مصرف آبزیان در استان سمنان بسیار اندک است
مدیر شیلات جهاد کشاورزی سمنان در گفتگو با بازار:

سرانه مصرف آبزیان در استان سمنان بسیار اندک است

سمنان- فلاحی، مدیر شیلات جهاد کشاورزی سمنان سرانه مصرف ماهی و آبزیان در استان را بسیار اندک دانست و گفت: سرانه مصرف حتی نصف کشور هم نیست.

بهرام فلاحی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان سمنان به لحاظ مصرف ماهی و آبزیان شرایط اصلا خوبی ندارد، ابراز کرد: آبزیان در پیشگیری از بیماری‌ ها بسیار موثر هستند و غذای بسیار مفیدی نیز محسوب می شوند لذا کاهش مصرف آن به کاهش سلامت جامعه مرتبط است.

وی با بیان اینکه متاسفانه میزان سرانه مصرف ماهی و آبزیان در استان سمنان حتی نصف میانگین کشور هم نیست، گفت: در این شاخص متاسفانه جایگاه خوبی در کشور نداریم.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه میانگین مصرف ماهی و آبزیان خانوار ایرانی در متوسط کشور ۱۳.۵ کیلوگرم در سال است، گفت: در استان این شاخص ۵.۵ کیلوگرم است.

فلاحی با بیان اینکه به دنبال ترویج آبزیان و مصرف آن در بین خانوار استان سمنان هستیم، ابراز کرد: در این زمینه برنامه های تبیینی و آگاهی بخشی در دست اجرا است که در همین هفته یک دوره آموزشی و آگاهی بخشی را در شهرستان شاهرود شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه ارزش غذایی آبزیان بسیار در سبد خانوار بالا است، افزود: معرفی و تبیین ارزش غذایی ماهی و آشنایی عموم مردم با تنوع پخت غذایی با انواع آبزیان مانند میگو و ماهی از جمله اهدافی است که با برگزاری رویدادهایی برای خانواده های استان دنبال می کنیم.

کد خبر: ۲۲۴٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha