۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
دولت از تولید مسکن به عنوان یک کالای ضروری حمایت کند
عضو کانون سراسری انبوه سازان کشور:

دولت از تولید مسکن به عنوان یک کالای ضروری حمایت کند

گرگان- جعفری، عضو کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه دولت باید مسکن را به عنوان یک کالای ضروری مورد حمایت قرار دهد، گفت: تا زمانیکه این دیدگاه نباشد روند قیمت مسکن صعودی و تورم زا خواهد بود.

شهرام جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مسکن مهمترین کالای مورد نیاز خانوار است، اظهار کرد: دولت تلاش دارد با لوایحی مانند مالیات بر معاملات مکرر و مصوباتی مثل مالیات بر خانه های خالی، بازار را کنترل کند که این غیر ممکن است.

عضو کانون سراسری انبوه سازان ضمن تاکید بر این مطلب که با چنین روش هایی قیمت مسکن بیش از گذشته افزایش می یابد، افزود: در نهایت مصرف کننده با چنین روش هایی آسیب خواهد دید.

نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان مازندران ادامه داد: باتوجه به اینکه مسکن یک نیاز اساسی برای هرخانواده است دولت باید ساز و کار حمایتی برای توسعه این بخش درنظر بگیرد.

وی تصویب مالیات را منجر به تشدید التهاب بازار مسکن دانست و اضافه کرد: شاید دولت بخواهد درآمدش را با مالیات افزایش دهد اما در نهایت این مالیات از جیب مصرف کننده پرداخت می شود چراکه تولید کننده همیشه در زمان فروش، حاشیه سودش را لحاظ می کند.

به گفته جعفری، دولت باید مسکن را به عنوان یک کالای ضروری مورد حمایت قرار دهد و تا زمانیکه این دیدگاه را نداشته باشد روند قیمت مسکن صعودی و تورم زا خواهد بود.

وی اضافه کرد: مسکن مهر طرحی فاقد مطالعه بود اما به هرحال تعدادی از دهک های کم درآمد از این طریق صاحب خانه شدند اما در طرح نهضت ملی مسکن به واسطه سودبالای بهره وام و رقم سنگین اقساط آن، دهک های کم درآمد امکان پرداخت ندارند.

نائب رئیس انجمن انبوه سازان استان مازندران خاطر نشان کرد: دولت باید برای مصرف کننده سوبسیدی در نظر گرفته و مدت بازپرداخت تسهیلات را افزایش دهد تا خریداران امکان پرداخت داشته باشند.

کد خبر: ۲۲۴٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha