۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
حمل کالا با وانت بدون بارنامه قاچاق محسوب می‌شود
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری:

حمل کالا با وانت بدون بارنامه قاچاق محسوب می‌شود

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از الزام دریافت بارنامه برای تردد وانت بارها در جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مهرداد حمداللهی افزود: در حال حاضر، وظیفه سامان دهی وانت بارها برای حمل بار در جاده‌ها به این سازمان واگذار شده که ۲۳۰هزار وانت بار از طریق صدور کارت هوشمند ساماندهی شده اند.

وی افزود: وانت بارها برای حمل بار در محورهای برون شهری باید از شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای بارنامه دریافت کنند و البته در ضوابط جدید تاسیس و فعالیت شرکت‌های حمل و نقل کالا شرایطی برای بازارگاه‌های الکترونیکی و سکوهای اینترنتی جهت تاسیس شرکت حمل و نقل و صدور بارنامه الکترونیکی پیش بینی شده است.

حمداللهی افزود: یکی از تکالیفی که در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سپرده شده، صدور بارنامه‌های الکترونیکی است تا از حمل قاچاقی کالاها جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: برای جلوگیری از قاچاق کالا توسط وانت بارها که بدون سند اقدام به حمل و نقل می‌کردند، در دستورالعمل جدید جابجایی بار در جاده توسط وانت بارها با دریافت بارنامه انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری یادآور شد: به طور متوسط سالانه بیش از ۵۱۰ میلیون تن کالا از طریق ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار سفر و بارنامه جابه جا می‌شوند و علاوه بر آن حدود ۲۵۰ میلیون تن کالا بوسیله وانت بارها حمل می‌شود.

کد خبر: ۲۲۴٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha