۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۳
مذاکره با ایرلاین‌های داخلی برای افزایش پرواز از فرودگاه بین‌المللی آبادان| حمایت از پروازهای خارجی
معاون توسعه مدیریت منطقه آزاد اروند در گفتگو با بازار:

مذاکره با ایرلاین‌های داخلی برای افزایش پرواز از فرودگاه بین‌المللی آبادان| حمایت از پروازهای خارجی

آبادان- ارسطو، معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به دنبال افزایش پروازهای منظم و ثابت برای فرودگاه بین‌المللی آبادان از طریق مذاکره با ایرلاین‌های داخلی هستیم.

عبدالرضا ارسطو در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های اقتصادی در هر نقطه که موجب رونق اقتصادی و گردشگری می‌شود، فرودگاه است.

وی نقش فرودگاه‌ها را در افزایش تبادلات تجاری مهم برشمرد و افزود: در بسیاری از اقصی نقاط جهان تلاش می‌شود تا بتوانند یک فرودگاه با پروازهای داخلی احداث کنند اما فرودگاه فعلی آبادان بین‌المللی است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند توضیح داد: فرودگاه بین‌المللی آبادان جزو اولین فرودگاه‌های کشور است که در سال ۱۳۲۰ توسط شرکت ملی نفت ایران و به ‌دلیل وجود پالایشگاه احداث شد و با رونق گرفتن آبادان و خرمشهر فرودگاه نیز توسعه یافت تا جایی‌ که نخستین پروازهای خارجی از مهرآباد و سپس آبادان در نیمه دوم سال ۱۳۲۸ آغاز شد.

ارسطو با تاکید بر اینکه نگاه سازمان منطقه آزاد اروند به فرودگاه بین‌المللی آبادان کاملا حمایتی است، عنوان کرد: از هرگونه طرحی که سبب توسعه فرودگاه بین‌المللی آبادان شود حمایت می‌کنیم و معتقیدم یکی از شریان‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند، این فرودگاه است.

وی با اشاره به پروازهای خارجی، گفت: در حال رایزنی و حمایت برای آغاز مجدد پروازهای خارجی برای توسعه صنعت توریسم و حمایت از سرمایه‌گذاران و تجار خارجی هستیم.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش پروازهای منظم و ثابت برای فرودگاه بین‌المللی آبادان از طریق مذاکره با ایرلاین‌های داخلی و حمایت از آنها هستیم.

ارسطو بهبود زیرساخت‌های لجستیکی و تسهیل ترانزیت داخلی و خارجی و همچنین تقویت حمل و نقل ترکیبی و تنوع مسیرهای ارتباطی برای مسافر و کالا را از الزامات اساسی و اولویت‌های مهم در راستای رشد و توسعه اقتصادی یک منطقه قلمداد کرد و افزود: در حال حاضر آنچه موجب قدرت سیاسی و اقتصادی در یک منطقه و دنیا می‌شود، اتصال به یکی از شریان‌های ارتباطی و راه‌های مواصلاتی بین‌المللی است.

کد خبر: ۲۲۴٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha