۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۱
مالیات بر سوداگری عامل کوچ سرمایه به بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

مالیات بر سوداگری عامل کوچ سرمایه به بورس

بخشنده، کارشناس بازار سرمایه گفت: «مالیات بر عایدی سرمایه» موجب خواهد شد تا سرمایه‌ها راه درست سرمایه گذاری را پیدا کنند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علی بخشنده؛ کارشناس بازار سرمایه گفت: مالیات بر عایدی سرمایه بر معاملات بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو اعمال می‌شود، اما این نوع مالیات شامل معاملات بورس نمی‌شود، این موضوع موجب شده است تا بازار سرمایه برای پول‌های سرگردان و خرد بهترین محل برای سرمایه گذاری تلقی شود.

بخشنده تصریح کرد: افرادی که تصمیم دارند در نوسانات شرکت کنند و دست به ریسک بزنند، بازار سرمایه بهترین محل برای سرمایه گذاری و کسب بازدهی مناسب است.

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: در طرح مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات‌های بسیار سنگینی بر معاملات بازار ارز، طلا، مسکن و خودرو وضع کرده اند، این موضوع موجب خروج سرمایه‌ها از این بازارها خواهد شد.

این تحلیل گر بازارهای مالی ابراز داشت: دلیل وضع مالیات بر عایدی سرمایه در این بازارها این است که سفته بازی در این بازارها موجب رشد حبابی قیمت‌ها شده است.

وی افزود: بنابراین طرح مالیات بر سوداگری موجب خواهد شد تا سرمایه‌ها راه درست سرمایه گذاری را پیدا کنند، به طوری که سرمایه‌ها در بازارهای مولد که به رشد اقتصادی نیز کمک می‌کنند سرمایه گذاری خواهند شد.

کد خبر: ۲۲۴٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha