۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
۵ مکان دیدنی آبادان که نباید از دست بدهید

۵ مکان دیدنی آبادان که نباید از دست بدهید

سفر به آبادان شما را با فرهنگ مردم جنوب آشنا می‌کند. در این شهر مردمان خون‌گرمی زندگی می‌کنند که مهمان‌نوازی آن‌ها زبانزد است.

به گزارش بازار، سفر به آبادان شما را با فرهنگ مردم جنوب آشنا می‌کند. در این شهر مردمان خون‌گرمی زندگی می‌کنند که مهمان‌نوازی آن‌ها زبانزد است. بعد از خرید بلیط آبادان تهران و سفر به این شهر با خیابان‌های مملو از انبارهای نفتی قدیمی و تجهیزات حفاری مواجه می‌شوید. پالایشگاه شهر که زمانی یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های جهان بود، هنوز در افق، عظمت خود را نشان می‌دهد. وقتی در خیابان‌های آبادان قدم می‌زنید، متوجه ترکیبی بی‌نظیری از عناصر مدرن و سنتی خواهید شد که این شهر را منحصربه‌فرد کرده است. آبادان علی‌رغم این‌که شهری نسبتا کوچک است، فضایی شلوغ و پرهیجان دارد که نشان‌دهنده‌ی تاریخ آن به‌عنوان یک مرکز مهم تولید نفت است. در ادامه با دیدنی‌های این شهر پر نشیب‌وفراز آشنا می‌شوید.
 

مسجد رنگونی‌ها به سبک معماری هندی

احتمالا نام تاج‌محل در هند را شنیده‌اید و داستان عاشقانه‌ی آن را می‌دانید. شاهی بزرگ که بعد از مرگ همسرش دستور می‌دهد تا بنایی باشکوه برای بزرگداشت او بسازند. مسجد رنگونی‌ها به سبک هندی‌ها و توسط اهالی رانگون که اکنون در میانمار زندگی می‌کنند، ساخته شده است. گچ‌بری‌ها و طرح‌های سیمانی این مسجد بسیار منحصربه‌فرد و دارای رنگ‌های چشم‌نواز است. این مسجد چهار گنبد کوچک زیبا و دو مناره دارد و نمای بیرونی مسجد با طرح‌های متنوع، از جمله نقوش هندسی و خوشنویسی تزئین‌شده که میراث‌فرهنگی غنی منطقه را به نمایش می‌گذارد. سقف‌های بلند و فضای داخلی جادار باعث ایجاد حس آرامش می‌شود. محراب این مسجد با یک طاق‌نما تزئین‌شده و با طراحی‌های کم‌نظیر مزین شده است.


 

موزه آبادان محل نگه‌داری اشیای باستانی

اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند، معماری این موزه است که شباهت زیادی به مقبره دانیال نبی دارد. در این موزه آثار مختلفی از دوران مختلف گردآوری شده که شما با تماشای آن‌ها با فرهنگ و تاریخ و تمدن آبادان آشنا می‌شوید. شهرهای شوش و چغازنبیل از شهرهای بسیار قدیمی و باستانی هستند و تماشای اکتشافات این مناطق برای تمامی دوست‌داران تاریخ لذت‌بخش خواهد بود. در این موزه با تماشای مجسمه‌ها و ظروفی با قدمت چندهزارساله سفری به ایران باستان خواهید داشت و با ابزار و وسایل کار در آن دوران آشنا می‌شوید.


 

آشنایی با فرهنگ محلی آبادان در بازار ته لنجی

گشت ‌و گذار در بازارهای محلی فرصت بسیار ارزشمند برای آشنایی با فرهنگ بومی است. شما در این بازارها به‌طور مستقیم با مردم محلی خون‌گرم ارتباط برقرار می‌کنید و با لباس‌های محلی و سوغاتی‌های آبادان آشنا می‌شوید. ادویه‌های جنوبی در تمام ایران شناخته شده هستند، به شما توصیه می‌کنیم ادویه‌های اصلی پخت‌وپزتان را از این بازار خریداری کنید. فلافل جنوب نسبت به فلافل شهرهای دیگر خوشمزه‌تر است و خوردن آن با سس تند ممکن است تا ساعت‌ها زبان شما را بسوزاند. موسیقی عربی هنگام خریدکردن بر لذت آن می‌افزاید و شما می‌توانید هر آن‌چه لازم دارید را از این بازار خریداری کنید. اگر در فصل‌های گرم به آبادان سفر کردید عصرها را برای بازدید از این بازار انتخاب کنید تا گرمای هوا لذت خریدتان را کم نکند.


 

۵ مکان دیدنی آبادان که نباید از دست بدهید


 

کلیسای سورت گاراپت یادگار دوران پهلوی

معماری کلیساها برای بسیاری از افراد جذابیت خاصی دارد. این کلیسای سفیدرنگ یکی از سه کلیسای آبادان است. جمعیت ارمنی‌ها در شهر آبادان زیاد است و بسیاری از آن‌ها در زمان حکومت عثمانی برای نجات جانشان به ایران پناه آورند. بازدید از قبرستان ارمنی‌ها برای کسانی که دوست دارند با فرهنگ ارمنی‌ها بیشتر آشنا شوند، تجربه خوبی خواهد بود. یکی از نکات جالب در مورد این کلیسا همسایه‌بودن آن با مسجد بهبان است. این کلیسا دارای دو گنبد زیبا است و روی درهای چوبی ورودی دو صلیب نصب شده که باعث زیبایی بیشتر آن شده است.


 

جزیره مینو فرصتی برای تجربه‌ای ناب

نیزارهای رود اروند و قایق‌سواری در میان آن‌ها مخصوصا اگر در هوای خنک باشد روح تازه‌ای به شما می‌بخشد. همان‌طور که از میان نیزارها عبور می‌کنید، نخلستان‌های باشکوه را در اطراف خود می‌بینید. در این جزیره می‌توانید در اقامتگاه‌های متفاوت و بی‌نظیر محلی بمانید و از فضای آرام‌بخش و طبیعت بسیار زیبای آن استفاده کنید. در اتاق‌های عجیب و متفاوت ساخته‌شده از نی که به آن‌ها مضیف می‌گویند، اقامت کنید تا تجربه‌ای بسیار کم‌نظیر داشته باشید. این مضیف‌ها قدمتی چندهزارساله دارند که بر جذابیت بیشتر آن‌ها می‌افزاید. در این جزیره غذاهای متنوع و خوشمزه عربی را امتحان کنید؛ چراکه ممکن است چنین فرصتی در هیچ جای دیگر نصیبتان نشود. در نهایت قهوه عربی و خرمای اصل را امتحان کنید که از خوراکی‌های اصلی این جزیره هستند. قایق‌سواری در جزیره‌ی مینو در کنار ماهیگیران محلی یکی از خاطرات خوشی است که تا مدت‌ها در یادتان خواهد ماند.


 

۵ مکان دیدنی آبادان که نباید از دست بدهید


 

سفری ارزان‌تر به آبادان با فلای تودی

آبادان دارای جاذبه‌های متعددی است و با سفر به آن با فرهنگ مردم جنوب آشنا می‌شوید. غذا هم بخش اصلی زندگی در آبادان است و طیف وسیعی از غذاهای خوشمزه محلی را برای امتحان خواهید یافت. از فلافل و سمبوسه گرفته تا غذاهای برنجی؛ مانند چوگان، چلوکباب و خورش‌هایی که با ادویه‌هایی مانند زعفران، دارچین و زردچوبه طعم‌دار شده‌اند، گزینه‌های محبوبی هستند. نان تازه پخته شده و میوه‌های محلی مانند انار و خرما آشپزی این شهر را تکمیل می‌کنند. برای خرید ارزان‌تر بلیط آبادان تهران و رزرو هتل آبادان به سایت فلای تودی بروید تا در کوتاه‌ترین زمان پرواز و هتل های مختلف را مشاهده و خریداری نمایید.


 

کد خبر: ۲۲۴٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 16
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      7 1
      بسیار عالی . ابادان نیاز به معرفی دارد از تفریحات دریایی و مرز مشترک ابی با عراق و همچنین محل تلاقی رود کارون و دجله. فرات و و و....
    • مررررررری IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      11 1
      آبادان عشق وجون منه دوریش دیوونم می کنه. ??❤️??
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      13 1
      متاسفانه روزبه روزوضعیت شهرآبادان به علت عدم رسیدگی مسئولین بدوبدتر میشود
    • CA ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      9 0
      مسجده کجای آبادان میشه ؟
      • علی IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
        4 1
        نرسیده به سیتی سنتر شهرابادان جوی قشنگبه
      • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
        3 0
        نرسیده به امیری دست راست بغل ساختمان هنگ مرزی
    • مهران IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      12 1
      میدونم نظرم عمرا پخش نمیشه همون که تو تنها بخونی هم کافیه ، ابادان هر چی داشت نابود شد الان هیچه هیچه
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      13 0
      پالایشگاهی که آبادانی ها از کار کردن در آن محرومند
    • حسین احمدی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      3 5
      باسلام به همه آبادان جاهای دیدنی کم نداره ولی جزیره مینو جزو خرمشهر است نه آبادان اون مضیف حصیری هم بنام مضیف حاج عبدالله در خرمشهر است یاعلی
      • حمید IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
        2 3
        جزیره مینو چسبیده به محله هلال بریم ابادان....بعد جزو خرمشهره؟؟؟؟ خود خرمشهر اگر جنگ نشده بود و هویت بهش نداده بودن الان یکی از محله های آبادان بود
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      10 3
      آبادان برعکس اسمش نابود شده و ویران.
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      6 0
      واقعا جای تاسف است هنوز یک خیابان آسفالت شده در آبادان نداریم چرا از خیابان کنده کاری شده بیان نمی کنید انگار که تازه جنگ در شهر تمام شده؟؟؟!!
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      3 0
      انار میوه محلی آبادان نیست همه
    • علی IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      3 0
      هنوزما آبادانیا جنگ زدیم به آبادان نرسیدن یه زمانی داشت وگذشت
    • سعید IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
      1 0
      سلام وخسته نباشید ولی درمورد عکس دوم یادآوری کنم که این عکس متعلق به کلیسای سورت گاراپت نمی‌باشد بلکه این نمایی ازمحراب مسجد رنگونیها میباشد
    • Meysam DE ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
      0 0
      آبادان ترک شده مونده به حال خودش کل شهر رو زباله و فاضلاب برده ،وای بر مسئولین این شهر