۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷
 باید نسبت به مبادلات پولی دوجانبه یک نگاه راهبردی داشته باشیم
نماینده مردم ملایر در مجلس:

باید نسبت به مبادلات پولی دوجانبه یک نگاه راهبردی داشته باشیم

آزادیخواه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: آماده همکاری با بانک مرکزی برای قانون‌گذاری در حوزه مبادلات پولی دوجانبه هستیم.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام بانک مرکزی در انجام مبادلات پولی دوجانبه گفت: مبادلات پولی دوجانبه با دیگر کشورها اقدام مهمی در مسیر دلارزدایی از اقتصاد کشور است.

وی افزود با توجه به اینکه کشورهای مانند روسیه و چین خواهان قرارداد در حوزه بازرگانی با کشور ما هستند، امروز می توانیم در حوزه اقتصادی در سطح منطقه منشاء اثر باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورهای جهان در مناطق مختلف مبادلات پولی دوجانبه را در دستور کار خود قرار دادند و ما نیز با این اقدام می‌توانیم تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان را کم‌اثر و یا حتی بی‌اثر کنیم.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: ما باید نسبت به مبادلات پولی دوجانبه یک نگاه راهبردی داشته باشیم و با نگاه بلند مدت نسبت به این مسئله بتوانیم اقدامات تاثیرگذاری را در این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: اگر بانک مرکزی در حوزه توسعه مبادلات پولی دو جانبه و برنامه‌های خود در این حوزه با خلع قانونی مواجه باشد ما در مجلس آمادگی هرگونه همکاری را با بانک مرکزی در جهت رفع خلاهای قانونی و به طور کل اقدامات تقنینی در این حوزه داریم.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha