درآمد مایکروسافت تا سال ۲۰۲۷ حدود ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

درآمد مایکروسافت تا سال ۲۰۲۷ حدود ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

یک تحلیلگر بازار پیش‌بینی کرد که افزودن هوش مصنوعی به مجموعه مایکروسافت می‌تواند تا سال ۲۰۲۷ حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به درآمد این غول فناوری اضافه کند.

به گزارش بازار، کرک ماترن تحلیلگر بازار در یادداشتی تحقیقاتی پیش‌بینی کرد که افزودن هوش مصنوعی به مجموعه مایکروسافت تا سال ۲۰۲۷ درآمد این غول فناوری را حدود ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

به گفت این اقتصاددان، ارزش سهام مایکروسافت از ۳۳۷ دلار با رشد حدود ۲۰ درصدی به ۴۰۰ دلار خواهد رسید.

روز جمعه و بعد از انتشار این تحلیل، سهام مایکروسافت ۰/۶ درصد افزایش یافت و به ۳۳۴/۶۸ دلار رسید.

ماترن افزود: هوش مصنوعی در نهایت بر هر صنعت و جغرافیایی تأثیر می‌گذارد و مایکروسافت هم در موقعیت منحصربه‌فردی برای کسب درآمد از تغییر پلتفرم به سمت هوش مصنوعی در چند سال آینده قرار دارد.

وی ادامه داد: مایکروسافت از سه طریق به افزایش درآمدش از هوش مصنوعی خواهد پرداخت؛ اول اینکه این شرکت از افزودن نرم‌افزار Copilot مبتنی بر هوش مصنوعی هم در آفیس و هم در سایر بخش‌های کسب‌وکار بهره‌وری و خدمات تجاری شرکت کسب درآمد خواهد کرد.

ماترن گفت: راه دوم این است که مایکروسافت، با افزایش تقاضا برای رایانش ابری، این شرکت می‌تواند تجارت ابری خود را بهبود ببخشد.

به گفته این تحلیلگر اقتصادی، مایکروسافت در راه سوم با استفاده از پتانسیل «بینگ» می‌تواند سهم بیشتری را در بازار موتورهای جستجو از آن خود کند.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha