۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۷
تسریع بازگشت نقدینگی به سمت بازار سهام با کاهش زمان واریز سود مجامع

تسریع بازگشت نقدینگی به سمت بازار سهام با کاهش زمان واریز سود مجامع

نعمت محمدی گفت: با توجه به تورم موجود در سطح کشور، واریز سود مجامع در ٤ ماه و تسریع در زمان واریز سودهای تقسیمی می‌تواند به مرور روند بازگشت نقدینگی به سمت بازار سهام را کوتاه‌تر کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، نعمت محمدی، مدیر مالی صنایع غذایی کورش در مورد مزایای الزام سازمان بورس به شرکت‌ها برای واریز سود مجامع حداکثر تا چهار ماه، اظهار کرد: با توجه به تورم موجود در سطح کشور تسریع در زمان واریز سودهای تقسیمی می‌تواند به مرور روند بازگشت نقدینگی به سمت بازارسهام را کوتاه‌تر کند.

محمدی گفت: شرکت صنایع غذایی کورش سال گذشته در فاصله زمانی کمتر از یک ماه سود تقسیمی را به واسطه سجام به حساب سهامداران واریز کرده است؛ اما این طرح برای شرکت‌هایی که بودجه‌ریزی خود را انجام داده‌اند و از نقدینگی پایینی برخوردارند می‌تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

مدیر مالی صنایع غذایی کورش در پایان بیان کرد: تسریع در روند واریز سود تقسیمی، سال گذشته توانست به عنوان ابزاری مناسب در راستای جذب نقدینگی بیشتر به سمت سهام این شرکت عمل کند.

کد خبر: ۲۲۴٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      0 0
      اخه ارزش اسمی سهم که سالهاست صد تومان است شما در کشور در داد وستدها در بازار خرید صد تومانی میبینید اصلا صد تومان ارزش دارد هزار تومان هم ارزش ندارد یک باز نگری در قیمت اسمی سهام باید بشود
    • حیدری IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      0 0
      بازار سرمایه خیلی خیلی بد است رشد نمی کند فقط منفی و بازی دادن و بی ارزش کردن سرمایه است به زودی رشد وحشتناک قیمت کالاها مجددا شروع می شود چون بیش از ۳ سال است سرمایه مردم را منفی و بی ارزش کردند و هر روز بازی و منفی و بازی دادن و بی ارزش کردن سرمایه بی خود نیست ارزش پول کشور ضعیف شده و می شود و قیمت کالاها سر به فلک می زنند