۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
«ادیمی» به عنوان شهر ملی خامه دوزی معرفی می شود
رئیس اداره میراث فرهنگی نیمروز: 

«ادیمی» به عنوان شهر ملی خامه دوزی معرفی می شود

نیمروز - میرحسینی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز گفت: شهر ادیمی به دلیل ظرفیت های بالا در بخش صنایع دستی به عنوان شهر خامه دوزی انتخاب شد.

صادق میرحسینی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده شهر ادیمی از توابع شهرستان نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان به عنوان شهر ملی خامه دوزی انتخاب شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی نیمروز با اشاره به اینکه، خامه دوزی یکی از صنایع دستی سیستان و بلوچستان است که به آن خامک دوزی هم گفته می شود، گفت: این هنر اصیل در منطقه سیستان را همه زنان این منطقه به خوبی می شناسند.

وی افزود: خامه دوزی بیشتر در تزیین لباس به ویژه دور یقه، عرقچین، پیش‌بند، جانماز، دستمال، سفره و سر آستین‌های مردانه و زنانه استفاده می‌شود.

میرحسینی با اشاره به سرمایه گذاری بر روی صنایع دستی، تصریح کرد: پرداختن به صنایع دستی بستر را برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در سال جهش تولید فراهم می کند.

وی ادامه داد: اشتغال در شهرها بویژه در روستاها از مهاجرت ها جلوگیری می کند وآسیب های جامعه را کاهش می دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی نیمروز گفت: به عقیده کارشناسان بخش کثیری از اعضای جوامع روستایی و عشایری کشور در صنایع دستی اشتغال دارند که به عنوان منبع درآمد آنها به حساب می آید و در صورت امکان عرضه و فروش تولیدات آنها، این صنعت در کوتاه مدت می تواند به رفع بیکاری در منطقه منتهی شود. 

میرحسینی افزود: بخش کشاورزی و دامپروری به دلیل فصلی بودن،اوقات فراغتی بوجود می آورد که صنایع دستی می تواند آن را پر کند.

کد خبر: ۲۲٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha