۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
کشاورزان همچنان منتظر تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم

کشاورزان همچنان منتظر تجدید نظر در قیمت خرید تضمینی گندم

با توجه به افزایش قیمت تولید گندم کشاورزان همچنان منتظر تجدید نظر در قیمت اعلام شده خرید تضمینی گندم هستند.

به گزارش بازار، اخیرا جلسه‌ای متشکل از اعضای شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی و برخی مدیران دولتی در کمیسیون کشاورزی مجلس به منظور چانه زنی برای تعیین قیمت گندم برگزار شد که بی نتیجه ماند.

این نشست که با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورا انجام شد برای تعیین تکلیف قیمت خرید تضمینی گندم بود که بدون نتیجه پایان یافت.

تکلیف ماجرای نرخ این محصول استراتژیک همچنان نامشخص است. قیمت جدید خرید تضمینی گندم چند هفته‌ای است که مسئله ساز شده به طوری که گندم کاران برای رسیدگی به موضوع طی نامه‌هایی خدمت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری خواستار رسیدگی به موضوع شدند.

نوسان قیمتی بازار دلار تمام بخش‌ها از تولید تا خدمات را تحت تأثیر قرار داده از این رو بنیاد ملی گندم کاران کشور، بهمن ۱۴۰۱ با موج تغییرات قیمتی، درخواست تجدید قیمت شهریور را به شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی اعلام کرد.

تحلیل شرایط بازار و قیمت محصولات و خدمات، نرخ تمام شده تولید گندم را ۱۷ هزار تومان در هر کیلو اعلام کرد اما این قیمت مورد پذیرش واقع نشد و مبلغ ۱۵ هزار تومان پیشنهاد شد و در نهایت از سوی رئیس شورا و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.

اعتراض گندم کاران منجر به این شد تا رئیس جمهوری طی نامه‌ای خواستار پیگیری آنی مساله قیمت خرید تضمینی گندم شد. جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی انجام شد اما بدون نتیجه پایان یافت.

گفتنی است رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز اعلام کرده قیمت ۱۵ هزار تومان برای خرید تضمینی گندم قیمت مناسبی است.

کد خبر: ۲۲۴٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
      23 0
      قیمت کمتراز۲۵تومان به ضررکشاورزان هست هرکیسه ۵۰کیلوکودتریپل ۱۲۰۰تومان هست وهرهکتارحداقل ۵کیسه بایددرخاک بندازیم امیدواریم دولت رئیسی ازکشاورزان ایرانی وبخصوص گندم کاران حمایت ویژه نمایدباتشکر
      • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
        1 0
        بعید میدانم..اینها متوجه ضرر کشاورز بشند
    • حمید رضا همتی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      5 0
      سلام والا ما گندم دادیم تحویل به امید همون ۱۵ تومن سیلو آمده قیمت برای همه کشاورزان زده ۱۱هزار و ۵۰۰تومن حالا کی باید جواب ما را بده گفتن قیمت را می‌کنیم ۱۷ تومن همون ۱۵ تومن را هم ندادند بقولی می‌خواهند ما به تفاوت را جدا بدهند ولی کو الان نزدیم ۲ماه است
    • محسن IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      3 0
      حالا اگه خودرو بود .همه کشورها به کشاورزشون یارانه میدن اینا میگیرن
    • نادر IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      5 1
      گندم کمتر از ۲۵تومان جز ضرر چیزی نیست
    • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      1 0
      اولا پول کشاورزخردخردپرداخت کردن واون هم کامل نبود ودوما باقیمتی که واقعا به هیچ عنوان رضایت بخش کشاورز نبود وکفاف مخارج نمی شودسوما همه دست به دست شدن علیه کشاورزبدبخت.بلاخره بعضی کشاورزا درکشت آینده یاکشت نمی کنندیا به یک انسان خداترس محصولشن می فروشن..
    • ق ح GB ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      1 0
      من نمیدونم اینها با چه استدلالی دارن روقیمت ۱۵ تومان اصرار مکنن بابا با این قیمت اجاره زمین کشاورز هم در نمیاد،
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      1 0
      این قیمت ۱۳ هزار تومان زمانی برای گندم در نظر گرفته شد که دلار ۱۷هزار تومان بود ، الان که دلار شده ۵۲هزار تومان، قیمت گندم چقدر افزایش داشته ۲هزار تومان یعنی شده ۱۵هزار تومان این کجای انصاف و جذابیت برای گندمکار دارد ، وقتی هزینه ها افزایش چندین برابری داشته. با این قیمت کشاورز گندمکار نابود میشود و به تاریخ سپرده خواهد شد، قیمت حداقلی ۲۵تا ۳۰هزار تومان برای کشاورز قیمت نسبتا مناسبی است که ضرر نکند و بتواند خود را روی پا نگه دارد که کشت سال دیگر را انجام دهد اگر غیر از این باشد ضرر به کشاورز و دولت و تورم بیشتر خواهد بود. ولی کو گوش شنوا، چون بودجه ای در کار نیست و کشور روز به روز ورشکسته تر و فشار به مردم بیشتر میشود.
    • مصیب IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
      2 0
      گندم کمتر از 25 باشه نکاریم بهتره
    • بندر همتی FR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
      0 0
      برید گندم تراریخته کیلویی ۴۵ هزار تومن بیارید و کشاورز داخلی رو دست به سر کنید ، متاسفم