۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
 پروانه کسب کشاورزی به عنوان مدرک معتبر شغلی محسوب می‌شود
رئیس اتاق اصناف کشاورزی مرکز استان آذربایجان شرقی:

پروانه کسب کشاورزی به عنوان مدرک معتبر شغلی محسوب می‌شود

تبریز- رئیس اتاق اصناف کشاورزی مرکز استان آذربایجان شرقی گفت: با تصویب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، پروانه کسب کشاورزی به عنوان مدرک معتبر شغلی در آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، هادی فرجی آزاد اظهار داشت: تشکیل نظام صنفی کشاورزان در سال ۸۷ در هیأت وزیران به تصویب رسید و از سال ۸۹ به تمامی استان‌ها ابلاغ شد که نظام‌های صنفی کشاورزی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۰۰ هزار نفر از بهره برداران کشاورزی در استان پروانه فعالیت کشاورزی صادر شده است، افزود: با توجه به مصوبه هیأت وزیران در سال ۹۷ نظام صنفی کشاورزی به اتاق اصناف تبدیل و شیوه نامه‌ها نیز در سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است.

فرجی آزاد با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری اتاق اصناف کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان تشکیل شده است، افزود: پروانه کسب کشاورزی نیز از طریق سامانه سبک (سامانه بهره برداران کشاورزی) و درگاه ملی دولت صادر می‌شود.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی مرکز آذربایجان شرقی افزود: به تمامی کشاورزان استان از طریق درگاه ملی دولت مجوز فعالیت کشاورزی داده می‌شود و با مصوبه اخیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی، کلیه دستگاه‌ها موظف هستند این مجوز را به عنوان مدرک معتبر شغلی قبول کنند و به کشاورزان ارائه خدمات کنند.

وی با دعوت از کشاورزان برای دریافت پروانه کسب کشاورزی افزود: مصوبه پذیرش پروانه کسب کشاورزی به عنوان مدرک معتبر شغلی برای اولین بار در کشور در آذربایجان شرقی انجام شده است و خبر خوبی برای کشاورزان پرتلاش استان محسوب می‌شود.

کد خبر: ۲۲۴٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • هادی IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      1 0
      دوساله پروانه گرفتیم هنوز برق تک فاز هم نمی‌دن چه برسه به سه فاز ...
    • عباس قاسمی IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      0 0
      سلام چند درصد از کشاورزان در مورد اتاق اصناف و پروانه کسب اطلاع دارند؟ رییس اتاق از طرف دولت انتخاب می‌شود یا با رای اعضا؟ کمتر از یک درصد هم قبوله؟