۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
سند راهبردی توسعه صنعت نساجی و پوشاک در انتظار ابلاغ

سند راهبردی توسعه صنعت نساجی و پوشاک در انتظار ابلاغ

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی گفت: با توجه به تدوین سند راهبردی توسعه صنعت نساجی و پوشاک، اما خبری از ابلاغ و اجرای آن نیست.

به گزارش بازار، مجید نامی گفت: بازار صنعت نساجی و پوشاک حدود ۱۱ میلیارد دلار است که ۹ میلیارد دلار آن مربوط به صنعت پوشاک است، از این مقدار نزدیک به ۶۰ درصد یعنی ۵ و نیم میلیارد دلار در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: برای آنکه بتوانیم ظرفیت‌های تولیدی و سهم داخل کشور را افزایش دهیم به طرح و برنامه ریزی دقیق نیاز است؛ در سالیان گذشته برنامه‌های توسعه‌ای یا سند راهبردی که توسط دولت‌ها و بعضا بخش خصوصی تهیه شده؛ موجود است، اما هیچ کدام تا کنون اجرایی نشده است.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی با اشاره به اجرایی نشدن سندهای راهبردی توسعه صنعت نساجی و پوشاک در دولت‌های قبلی، گفت: سندهای قبلی به بهانه‌های مختلف یا در مرحله تصویب نهایی باقی ماند یا اینکه حتی ابلاغ شد، اما اجرایی نشد. در دولت قبلی هم نزدیک به ۳ یا ۴ سال با کمک بخش خصوصی و دانشگاهی بر روی سند راهبردی توسعه صنعت نساجی و پوشاک کار شد و در نتیجه سند جامعی تهیه شد، ولی در نهایت این سند اجرایی نشد.

وی ادامه داد: قرار شد برای چندمین بار سند دیگری تهیه شود که نواقص و اشکالاتش سبب شد تا تصمیم بگیرند این دو سند را با هم ترکیب کنند، و در نهایت تبدیل به سندی شد که مشکلاتش از آن دو سند قبلی بیشتر بود، بعد از آن وزارت صمت اعلام کرد که به صورت خلاصه و ضربتی چند تا از محورهای اصلی این سند را تدوین کنیم و ۴ محور را در ۴ صفحه خلاصه کردیم، ولی آن هم در مرحله رونمایی باقی ماند و دولت تغییر کرد.

نامی گفت: در دولت جدید سندی نوشته شده که تا پایان سال ۱۴۰۴ اعتبار دارد، برنامه‌ای که ۲ سالش گذشته و ۲ سال تا پایان آن فرصت باقی است، اما همچنان به صورت رسمی ابلاغ و اجرایی نشده است.

کد خبر: ۲۲۴٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha