۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
تعیین ۳۵ شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در لرستان/ سهامداران از طریق بانک‌ها خرید و فروش نکنند
رئیس کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان:

تعیین ۳۵ شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در لرستان/ سهامداران از طریق بانک‌ها خرید و فروش نکنند

لرستان - امینی خواه، رئیس کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان با بیان اینکه ۳۵ شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در لرستان مشخص شده است، گفت: پیشنهاد می‌کنیم سهامداران از طریق بانک‌ها خرید و فروش را انجام ندهند.

حسین امینی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۷۲۰ نفر در لرستان سهام عدالت دارند،  اظهار داشت: برای تمامی دارندگان سهام عدالت کد بورسی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۵ شرکت سرمایه گذاری لرستان مشخص شده است، افزود: در روش مستقیم سهامدار در ۳۵ شرکت تعیین شده معامله سهم خود را بر عهده می‌گیرد اما در غیر مستقیم سهام ۳۵ شرکت بورسی در قالب یک سهم به اسم سهام شرکت سرمایه گذاری استانی تجمیع شده به نام سهامدار می‌شود.

رئیس کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان عنوان کرد: در روش مستقیم افراد حتما باید معامله گری بورس بلد باشند در غیر این صورت نمی‌توانند سهام را اداره کنند.

وی بیان کرد: در روش مستقیم افراد سود سالانه را نمی‌توانند یکجا دریافت کنند چون هر شرکت پایان سال مالی به یک شکلی ندارد لذا به صورت خرد پرداخت می‌شود.

در روش مستقیم فرد تا ۳۰ درصد ارزش سهام خود را می‌تواند بفروشد ولی در روش غیرمستقیم فرد مجاز است کل سهام خود را بفروشد

فروش ۳۰ درصد سهام در روش مستقیم
امینی خواه تصریح کرد: در روش مستقیم فرد تا ۳۰ درصد ارزش سهام خود را می‌تواند بفروشد ولی در روش غیرمستقیم فرد مجاز است کل سهام خود را بفروشد؛ در روش مستقیم مابقی سهام به جز ۳۰ درصد را حداقل تا یک سال آتی نمی‌تواند بفروشد ولی می‌تواند در بورس معامله کند ولی حق فروش ندارد.

وی اظهار کرد: در روش غیرمستقیم چون برای اولین‌بار شرکت‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس می‌شوند عرضه اولیه دارند که معمولا ارزش افزوده جدایی برای سهامدار ایجاد می‌کند پس قطعا انتخاب روش غیر مستقیم ارزش بیشتری برای سهامدار دارد.

رئیس کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان گفت: در روش مستقیم چون سهام افراد خرد است، در کارخانه‌هایی که سهام دارند که به اصطلاح شرکت‌های سرمایه‌پذیر گفته می‌شود، نمی‌توانند نقش قوی در نظارت و مدیریت آن شرکت‌های سرمایه‌پذیر داشته باشند.

نظارت سهامداران بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان در روش غیر مستقیم
وی اظهار داشت: در روش غیر مستقیم چون سهام سهامداران به صورت تجمیعی در اختیار شرکت‌های استان است، کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان به نمایندگی از سهامداران نظارت بر سرمایه‌پذیران دارد حتی در مدیریت آن می‌تواند نقش داشته باشد و سهامداران در روش غیر مستقیم در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان نظارت دارند.

امینی خواه افزود: در روش غیر مستقیم افرادی که معامله گری بورس بلد نیستند سبد گردان شرکت سرمایه‌گذاری در طول سال، سهم سهامداران را در بورس خرید و فروش می‌کند تا بتواند ارزش بیشتری برایشان ایجاد کند.

یشنهاد می‌کنیم سهامداران از طریق بانک‌ها خرید و فروش را انجام ندهند، صبر کنند تا زمانی که خودشان بتوانند مستقیم بفروشند

وی با اشاره به فروش وکالتی از طریق بانک‌ها عنوان کرد: افرادی که این روش را انتخاب می‌کنند در سهامی که بانک می‌فروشد حق انتخاب ندارند و بانک اختیار را در آن وکالت نامه سلب کرده و ممکن است بانک سهامی که ارزش سرمایه گذاری بلند مدت دارد را به فروش برساند و سهامی که ارزش کمتر و ریسک بیشتری در سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشد را نگهداری کند.

سهامداران از طریق بانک‌ها خرید و فروش نکنند

رئیس کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت لرستان بیان کرد: افراد در انتخاب نوع سهام برای فروش از طریق وکالت نامه بانکی نقشی ندارند و واگذار به بانک کرده اند، در صورتی که فاصله فروش از طریق بانک تا فاصله‌ای که فرد خودش مستقیم می‌تواند سهامش را خرید و فروش کند چند روز است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم سهامداران از طریق بانک‌ها خرید و فروش را انجام ندهند، صبر کنند تا زمانی که خودشان بتوانند مستقیم بفروشند؛ حُسن آن این است که سهامداران انتخاب می‌کنند کدام سهم را بفروشند و می‌توانند از افراد مطلع مشورت بگیرند تا سهام‌های با ارزش را نگهدارند.

امینی خواه تصریح کرد: در روش غیر مستقیم چون سرمایه گذاری عرضه اولیه می‌شود در بازار بورس قطعا ارزش بیشتری دارد نسبت به سهامی که مستقیم آزاد می‌شود؛ غیر مستقیم نیز یک نوع آزادسازی است ولی فرد به جای سهام ۳۵ شرکت بورسی، سهامدار یک شرکت سرمایه گذاری استان می‌شود.

کد خبر: ۲۲٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha