۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
فرش دست‌باف آمار قابل توجهی در حوزه اشتغال استان زنجان را به خود اختصاص داده است
رئیس سازمان صمت زنجان:

فرش دست‌باف آمار قابل توجهی در حوزه اشتغال استان زنجان را به خود اختصاص داده است

زنجان-گلشنی فرد،رئیس سازمان صمت زنجان گفت: 35 هزار قالی باف در استان زنجا به  صورت دائم در این صنعت مشغول به کار هستند و حوزه فرش دست‌باف آمار قابل توجهی را در حوزه اشتغال استان به خود اختصاص داده است

مجید گلشنی فرد در گفتگو با خبرنگار بازار ، با بیان اینکه باید نگاه‌مان به مقوله فرش دست‌باف، نگاهی ثروت‌آفرین باشد،گفت: به هر میزان که این نگاه را تقویت کنیم، به همان میزان از مشکلات این حوزه کاسته خواهد شد.

وی بیان داشت: دشمن با علم و آگاهی به اینکه فرش یک صنعت ثروت‌آفرین است، اقدام به تحریم این هنر ایرانی کرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان گفت: امروز باید شعار حمایت از این صنعت را کنار گذاشته و به معنای واقعی کلمه در صدد حمایت از آن به انحای مختلف از جمله اتخاذ برنامه‌های کوتاه‌مدت باشیم.

گلشنی فرد تاکید کرد: فرش دست‌باف با وجود اینکه برای کشور ارزآوری قابل توجهی داشته است اما قالی‌بافان استان زنجان از این حیث در مضیقه هستند.

وی افزود: درآمد هزار میلیارد ریالی در حوزه فرش دست‌باف نباید به گونه‌ای تداوم داشته باشد که بافندگان این هنر اصیل ایرانی در استان در تنگا قرار گیرند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان ابراز کرد: یکی از برنامه‌های اداره‌کل صمت استان زنجان، شناسایی بازارهای عرضه فرش دست‌باف است و بی‌تردید توجه به مواردی چون تولید خامه باکیفیت، طراحی‌های جذاب، استفاده از ابزار نوین و دیگر مسائل می‌تواند رونق این صنعت ثروت‌آفرین را در استان زنجان دوچندان کند.

گلشنی فرد با بیان اینکه 35 هزار قالی باف در استان به صورت دائم در این صنعت مشغول به کار هستند،افزود: حوزه فرش دست‌باف آمار قابل توجهی را در حوزه اشتغال استان به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۲۲۳٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha