۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
آخرین نوسانات قیمت آهن آلات

آخرین نوسانات قیمت آهن آلات

روز گذشته بازار آهن و فولاد تقریبا در کلیه زیرمجموعه‌ها آرام گزارش شد به طوری که قیمت روز آهن در اکثر شرکت‌ها ثبات داشت.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روز گذشته بازار آهن و فولاد تقریبا در کلیه زیرمجموعه‌ها آرام گزارش شد به طوری که قیمت روز آهن در اکثر شرکت‌ها ثبات داشت اما تعدادی از کارخانه‌ها قیمت محصولات خود را اصلاح کردند.

بازار ارز نیز روند نسبتا آرامی داشت و قیمت دلار با کاهش جزئی همچنان در کانال ۵۱ هزار تومانی معامله شد، در پایان روز هم هر دلار در بازار آزاد روی ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان بسته شد.

بررسی روند بازار آهن
بازار آهن که از ابتدای هفته تقریبا روند ثابت و نسبتا کاهشی دارد روز گذشته هم به همین منوال بود و نرخ روز میلگرد در شمار زیای از مبادی فروش ثابت اعلام شد اما چند کارخانه‌ هم بین ۵۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند. طبق آمار قیمت میلگرد آجدار با وزن استاندارد در محدوده ۲۵۶۰۰ الی ۲۷۶۰۰ تومان اعلام می‌شود و نرخ متوسط آن هم ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

قیمت روز تیرآهن در بیشتر کارخانه‌ها بدون تغییر عرضه شد اما کاهش ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی در برخی سایزهای تیرآهن ذوب آهن و ماهان مشاهده شد. قیمت روز نبشی، سپری و ناودانی ایران و اروپایی نیز عمدتا با ثبات قیمت همراه بودند.

قیمت پروفیل آهنی، پروفیل دروپنجره، قیمت پروفیل مبلی و سایر پروفیل‌ها نیز در کلیه شرکت‌ها ثابت اعلام شدند، قیمت انواع لوله‌های درزدار و بدون درز هم بدون تغییر قیمت بودند. قیمت ورق روغنی، ورق گالوانیزه و ورق رنگی شیروانی هم در کلیه شرکت‌ها ثبات قیمت داشتند؛ قیمت ورق سیاه نیز در شماری از شرکت‌ها ثابت بود، در برخی از شرکت‌ها کاهش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشت.

همانطور که در تحلیل روز گذشته نیز اشاره شد، در هفته جاری بازارها تحت تأثیر حجم زیادی از اخبار سیاسی مثبت و منفی است و این عوامل درحال حاضر بیشترین تأثیر را در روند بازارهای مالی به ویژه بازار آهن و فولاد دارد.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته حاکی است از ۱۳ هزار و ۹۰۰ تن محصول فولادی تنها ۸ هزار و ۱۵۰ تن معامله شد که رقمی معادل ۵۸ درصد است. امروز نیز ۷ محصول فولادی به میزان ۱۸۹ هزار و ۱۱۰ تن عرضه می‌شود این محصولات شامل میلگرد، ناودانی و نبشی، تیرآهن، انواع ورق سرد و ورق گرم است که از این میزان ۱۴۶ هزار و ۸۱ تن به میلگرد اختصاص دارد. قیمت میلگرد در عرضه امروز ۲۳ هزار و ۴۹۳ تومان در نظر گرفته شده است که بیانگر افزایش ۲/۴درصدی نرخ این محصول نسبت به عرضه پیشین است البته حجم آن ۸ درصد کاهش یافته است.

همچنین حدود ۲ هزار و ۹۹۴ تن نبشی و ۱ هزار و ۶۴۰ تن ناودانی عرضه می‌شود که قیمت هر یک به ترتیب ۲۴ هزار و ۴۷۶ تومان و ۲۴ هزار و ۱۹۷ تومان در نظر گرفته شده است.

در زمینه قطعی برق فولادسازان در تابستان نیز باید گفت طبق اظهار مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق واحدهای کوچک صنعتی که حدود ۹۲ درصد از مشترکان را تشکیل می‌دهد قطع نخواهد شد و واحدهای بزرگ صنعتی هم در طور هفته کلا ۱۲ ساعت قطعی در زمان پیک مصرف خواهند داشت.

البته باید این مسئله را در نظر داشت که تعیین وزیر جدید برای وزارتخانه ممکن است اجرای برخی برنامه‌ها را منتفی یا با تغییر مواجه کند. گفتنی است پس از برکناری فاطمی امین از وزارت صمت، عباس علی‌آبادی وزیر جایگزین وی معرفی شده است.

با این اوصاف باید دید تعیین وزیر جدید و سیگنال‌های مثبت و منفی ناشی از اخبار سیاسی که به بازار آهن ارسال می‌شود چه تأثیری در روند نوسانات خواهد گذاشت.

کد خبر: ۲۲۳٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha