۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
پیشرفت فیزیکی سد دالکی به بالای ۵۰ درصد رسید
استاندار بوشهر:

پیشرفت فیزیکی سد دالکی به بالای ۵۰ درصد رسید

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: پیشرفت فیزیکی سد دالکی در دشتستان به ۵۰ درصد افزایش یافته و امیدواریم سال آینده آبگیری شود.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده بعد از ظهر امروز در بازدید از سد دالکی اظهار داشت: شرکت سپاسد و قرارگاه خاتم، در اجرای پروژه سد دالکی اهتمام خاصی دارند و شاهد شتاب بخشیدن در اجرای این طرح بزرگ با حمایت وزارت نیرو هستیم.

وی افزود: با توجه به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر و وابستگی آب استان به استان‌های همجوار، پروژه‌های سدسازی و همچنین طرح‌های آب‌شیرین‌کن در اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم قرار گرفت.

محمدی زاده بیان کرد: رئیس جمهور در سفر به استان بوشهر، تاکید زیادی بر تامین اعتبارات پروژه‌های حوزه آب داشتند و وزیر نیرو نیز همراهی بسیار ارزشمندی برای پیشبرد پروژه‌ها و تکمیل طرح‌های آبی استان دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: تکمیل سد دالکی تاثیر بسزایی در تامین آب شرب و آب مورد نیاز کشاورزان استان دارد و امیدواریم در موعد مقرر شاهد تکمیل این پروژه راهبردی باشیم.

محمدی زاده بیان کرد: ۱۸ ماه پیش و در ابتدای دولت سیزدهم، پیشرفت فیزیکی این سد حدود ۳۰ درصد بود که اکنون به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال آینده شاهد آبگیری این سد باشیم.

استاندار بوشهر گفت: اراضی کشاورزی شهرستان دشتستان با راه‌اندازی این سد، سیراب می‌شوند و شاهد احیای نخیلات منطقه نیز خواهیم بود.

کد خبر: ۲۲۳٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha