۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
جایگاه ممتاز ایران در حوزه فناوری‌های نوظهور
دبیر ستاد حمل و نقل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد

جایگاه ممتاز ایران در حوزه فناوری‌های نوظهور

منطقی، دبیر ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: در حوزه فناوری‌های نوظهور معمولاً رتبه ایران بالای ۱۵ است و به عنوان مثال در زمینه فناوری نانو بین چهار تا شش کشور برتر جهان قرار داریم و یا در زمینه هوا فضا جایگاه ایران بین ۱۰ کشور برتر است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، منوچهر منطقی، دبیر ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تولید علم از چهار دهه پیش در ایران آغاز شد و تا پیش از آن، در این حوزه کار خاصی صورت نمی‌گرفت، اظهار کرد: نخستین حوزه‌های علمی که وارد شدیم برای حل مشکلات آن دوران بود و بیشتر موضوع دفاع مقدس و جنگ را در بر می‌گرفت.

وی به رشد علم در دو دهه گذشته اشاره کرد و گفت: در این سال‌ها به سراغ فناوری‌های نوظهور رفتیم و به صورت تقریباً همزمان ساخت و تولید این نوع محصولات فناورانه در کشور شروع شد.

دبیر ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره جایگاه ایران در حوزه علم و فناوری بیان کرد: در این زمینه باید به دو بخش اشاره کرد؛ یک بخش مربوط به فناوری‌های نوظهور است و همزمان با بقیه کشورها در این زمینه‌ها ورود کرده‌ایم. بخش دیگر نیز مربوط به فناوری‌هایی است که برای رفع نیاز کشور به آن‌ها ورود کرده‌ایم.

وی افزود: در حوزه فناوری‌های نوظهور معمولاً رتبه ایران بالای ۱۵ است و به عنوان مثال می‌توان در زمینه فناوری نانو بین چهار تا شش کشور برتر جهان قرار داریم و یا در زمینه هوا فضا جایگاه ایران بین ۱۰ کشور برتر است. اما در حوزه‌هایی که مرتبط با صنعت است، هنوز از جایگاه مناسبی برخوردار نیستیم.

منطقی با بیان اینکه باید تمام کشور در زمینه علمی سیاست گذاری کنند، عنوان کرد: در حوزه فناوری محصولات نیاز به یک سند بالادستی داریم. در هر حوزه‌ای که بخواهیم ورود کنیم، نیازمند یک‌سری منابع اطلاعاتی هستیم و پس از آن نیاز به آزمایشگاه‌های مجهز در آن حوزه داریم.

کد خبر: ۲۲٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha