۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای تونل بزرگ کبیرکوه در ایلام
معاون استاندار ایلام خبر داد

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای تونل بزرگ کبیرکوه در ایلام

ایلام - معاون امور عمرانی استاندار ایلام از اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای تونل بزرگ کبیر کوه واقع در شهرستان دره شهر از توابع استان ایلام خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، احمد کرمی در دیدار با سعید جغتایی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان انجام شد، از اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال به تونل بزرگ کبیر کوه خبر داد و گفت: شروع عملیات اجرایی تونل دوم آزادی نیز به زودی شروع می شود.

وی ادامه داد: با پیگیری های استاندار ایلام به ویژه با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص تکمیل این پروژه امیدواریم با تزریق این اعتبار بخشی از مطالبات پیمانکاران این طرح مهم پرداخت شود.

طول تونل اصلی کبیرکوه بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان در استان ایلام چهار هزار و ۷۵۰ متر است که هدف از اجرای این تونل حذف گردنه صعب العبور کبیر کوه است.

نقش این تونل در آینده نه تنها ارتباط شهرستان دره شهر و آبدانان بلکه احداث یک راه جدید ارتباطی بین استان‌های ایلام-لرستان- کرمانشاه و خوزستان و همچنین دسترسی آسان استان‌های مرکزی به مرز بین المللی چیلات خواهد بود.

کد خبر: ۲۲٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha