۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
تمام ۷۶۰ هزار بشکه میعانات گازی تولیدی به فروش می‌رسد
وزیر نفت:

تمام ۷۶۰ هزار بشکه میعانات گازی تولیدی به فروش می‌رسد

اوجی، وزیر نفت گفت: از آغاز به‌کار دولت سیزدهم و با ایجاد مقاصد جدید صادراتی و تنوع‌بخشی در مصارف داخلی حتی یک بشکه میعانات گازی روی آب نداریم.

به گزارش بازار، جواد اوجی با اشاره به وجود بیش از ۸۷ میلیون بشکه میعانات گازی ذخیره شده در بیش از ۳۰ فروند نفتکش در خلیج فارس از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم گفت: امروز خوشبختانه با توجه به ایجاد مقاصد تازه صادراتی، افزایش دیپلماسی انرژی و ایجاد تنوع در مصارف داخلی حتی یک بشکه میعانات گازی روی آب نداریم، این در حالی است که پیش از این سالانه ۴۵۰ میلیون دلار هزینه اجاره این کشتی‌ها پرداخت می‌شد.

وزیر نفت همچنین به افزایش دو برابری سوآپ گازی از کشور آذربایجان اشاره کرد و افزود: این میزان در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم ۲ میلیارد متر مکعب بود.

آقای جواد اوجی درباره نشست پیش روی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در هفته آینده گفت: طی ماه‌های اخیر اعضای اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک) و اوپک همکاری‌های سازنده‌ای داشته‌اند. اعضای اوپک در کنار کشورهای غیر اوپک با کاهش عرضه نفت به تعادل قیمت در بازارهای جهانی کمک شایانی کردند.

وی با اشاره به حضور کارشناسان فنی جمهوری اسلامی ایران در نشست کمیسیون اقتصادی اوپک افزود: امیدواریم در نشست‌های وزارتی هفته آینده اوپک و اوپک‌پلاس تصمیم‌های مطلوبی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نفت گرفته شود. هنوز جمع‌بندی خاصی وجود ندارد، اما به هر حال بی‌شک تصمیم‌های اوپک‌پلاس آثار زیادی روی بازار می‌گذارد. در این دوره اتفاق‌نظر مطلوبی میان اعضای اوپک وجود دارد و ایران همواره از تصمیم‌های اوپک و ائتلاف اوپک‌پلاس نیز حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha