۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
سفته‌بازی بنگاه‌های مشاور املاک عامل اصلی افزایش اجاره‌بها در کشور
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

سفته‌بازی بنگاه‌های مشاور املاک عامل اصلی افزایش اجاره‌بها در کشور

اصفهان - بخشی؛‌ مدیرعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان دلیل قیمت‌گذاری‌های غیراصولی در زمینه اجاره بها و فروش ملک در کشور و استان را نبود قانون دقیق و نظارت صحیح بر بنگاه های مشاور املاک می داند.

آرش بخشی در گفت و گو با خبرنگار بازار در اصفهان درباره وضعیت اجاره بها و شیوه قیمت گذاری بر روی مسکن اظهار کرد: قیمت اجاره بها معلول قیمت ساخت است و زمانی که قیمت ساخت افزایش پیدا می کند قیمت اجاره بها هم افزایش می یابد اما دلیل مهم‌تر از آن در بحث قیمت اجاره بها و ملک، سفته‌بازی‌های موجود در بازار و بنگاه های مشاوره املاک است.

وی با بیان اینکه بنگاه های املاک به درستی رصد نمی شوند، افزود: قانون ما در این زمینه قانون نیمه رها شده ای است که به آن عمل نمی شود.

مدیرعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان تصریح کرد: بر اثر قانون جدید تامین اجتماعی در زمینه صدور پروانه نیز مدتی میل به ساخت و ساز کاهش یافته بود که با رفع این قانون از سوی مجلس این مسئله نیز رفع خواهد شد.

میزان رشد قیمت ملک هیچ تناسبی با میزان تورم در ساخت ساختمان ندارد

وی با بیان اینکه میزان رشد قیمت ملک هیچ تناسبی با میزان تورم در ساخت ساختمان ندارد، ادامه داد: این نتیجه همان سفته بازی هایی است که در بنگاه های مشاور املاک رخ می دهد و من فکر می کنم از سوی دولت نیز نظارت قوی ای روی همه ابعاد صنعت ساخت ساختمان شاهد نیستیم.

بخشی با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری مشکلی را حل نمی کند چراکه بر اساس منطق صورت نمی گیرد، خاطرنشان کرد: قیمت گذاری بر روی ملک بر اساس موقعیت اجتماعی و فرهنگی یک منطقه تعیین می شود اما در حال حاضر ما شاهد افزایش بی رویه قیمت در مناطقی هستیم که هیچ موقعیت خاص اجتماعی و فرهنگی هم ندارند و این نشان از همان سفته بازی هاست.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha