۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
شدت بالای مصرف انرژی مانع رشد اقتصاد می‌شود
رئیس سازمان ملی بهره وری:

شدت بالای مصرف انرژی مانع رشد اقتصاد می‌شود

پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره وری گفت: ­روند افزایش در شاخص شدت مصرف انرژی، ۲.۵ برابر متوسط جهانی و بسیار نگران کننده است.

به گزارش بازار، میرسامان پیشوایی گفت: موضوع بهره وری و ناترازی انرژی یکی از موضوعات مهم در مقطع فعلی برای کشور است؛ زیرا در برنامه ششم توسعه مقرر بود، ۲.۸ درصد از رشد اقتصادی را از محل بهره وری ایجاد کنیم و طبیعتاً حوزه انرژی یعنی برق و نفت و گاز از حوزه‌های محوری بودند.

وی افزود: متاسفانه اکنون که روند ارتقا بهره وری را اندازه گیری می‌کنیم، یک انحراف جدی را از اهداف برنامه ششم می‌بینیم؛ بنابراین، در چهارچوب برنامه هفتم توسعه باید اتفاقاتی رخ دهد تا رشد اقتصاد از محل بهره وری محقق شود، زیرا ظرفیت بالای حوزه انرژی و اتلاف بالا در این حوزه، یک حوزه محوری برای ارتقا بهره وری است.

این مقام مسئول بیان کرد: روند افزایش در شاخص شدت مصرف انرژی، ۲.۵ برابر متوسط جهانی و بسیار نگران کننده است.

وی تاکید کرد: باید مداخلات هوشمندانه‌ای را در این حوزه داشته باشیم؛ مختصصان بر مداخله قیمتی تاکید دارند که البته به معنای آزادسازی یک باره قیمت‌ها نیست، بلکه یک مداخله هوشمند برای انگیزه دادن به اقشار مختلف مردم و اصناف است که از رویکردهای بهینه سازی مصرف انرژی استقبال کنند.

رئیس سازمان ملی بهره وری گفت: حقیقت این است که با قیمت‌هایی که اکنون برای بسیاری از صنایع در حوزه انرژی داریم، اگر در بهینه سازی مصرف سرمایه گذاری کنند، عملاً هیچ منفعتی نخواهند داشت.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha