۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
گواهی سپرده نفت خام اقدام مثبت برای تقویت بخش خصوصی
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد

گواهی سپرده نفت خام اقدام مثبت برای تقویت بخش خصوصی

عضو کمیسیون انرژی مجلس اهمیت عرضه نفت در بورس انرژی با استفاده از اوراق گواهی سپرده کالایی و رقابتی شدن این حوزه به علت ورود بخش خصوصی را تشریح کرد.

به گزارش بازار، حسین حسین زاده درباره عرضه نفت در بورس انرژی و تأثیر این اقدام گفت: با توجه به وضعیتی که ما تحریم هستیم و در فروش نفت نمی‌توانیم خیلی روان حرکت کنیم، می‌توانیم نفت را در بورس انرژی از طریق اوراق گواهی سپرده ارائه کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نمایشگاه نفت که هفته گذشته بر قرار شد ۲۰۰ شرکت خصوصی به ایران آمدند و برای مبادلات نفتی قرارداد امضا کردند ادامه داد: وضعیت فعلی درآمدهای نفتی در برگشت پول نفت به کشور وضعیت مطلوبی دارد، ولی باز هم از چند نظر جای کار دارد و باید بیشتر در این زمینه تلاش کرد.

حسین زاده با تاکید بر اینکه در این زمینه وضعیت مطلوبی است خاطرنشان کرد: اینکه به شرکت‌های خصوصی بها بدهیم تا آن‌ها در زمینه خرید و فروش نفت از طریق اوراق گواهی سپرده کالایی ورود کنند یک اقدام بسیار مثبت و ارزشمند است.

این نماینده مجلس با اشاره به لزوم مردمی سازی اقتصاد گفت: در سرفصل مسائلی که باید در کشور در زمینه اقتصاد اجرایی شود، به مردمی شدن اقتصاد تاکید شده است. یکی از راه‌های آن این است که اقتصاد را به بخش خصوصی که مردم هستند واگذار کرد در این زمینه شرکت ملی نفت قدم‌های خوبی برداشته است و امیدواریم که ادامه دار هم باشد.

حسین زاده افزود: یکی از راه‌هایی که هم اکنون می‌توانیم برای فروش نفت از آن استفاده کنیم عرضه نفت در بورس انرژی از طریق اوراق گواهی سپرده کالایی است. عرضه نفت در بورس انرژی ابتکاری است تا به این وسیله بخش‌های خصوصی به این عرصه وارد شوند و شاهد رقابتی شدن عرصه خرید و فروش نفت در کشور باشیم.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: علاوه بر این می‌توان منابع حاصل از فروش این اوراق گواهی سپرده نفت کالایی در بورس انرژی را صرف توسعه میادین نفت و گاز و توسعه زیرساخت‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی کشور کرد که منجر به رشد اقتصادی ما خواهد شد و همچنین عرضه نفت در بورس انرژی باعث رقابتی شدن این عرصه و افزایش فروش نفت خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۳٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha