۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
نمایشگاه فرش در سمنان گشایش یافت
رئیس دانشکده هنر سمنان در گفتگو با بازار:

نمایشگاه فرش در سمنان گشایش یافت

سمنان- امرائی، رئیس دانشکده هنر معماری و شهرسازی دانشگاه سمنان از برگزاری نمایشگاه فرش در این دانشکده خبر داد و گفت: این نمایشگاه می‌کوشد زمینه‌های اقتصادی فرش دست بافت استان را معرفی کند.

مهدی امرائی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه دانشکده هنر معماری و شهرسازی دانشگاه سمنان، در ادامه برنامه های نمایشگاهی خود این بار میزبان نمایشگاه فرش سمنان شده است، ابراز کرد: معرفی داشته ها و ظرفیت های فرش در سمنان یکی از اهداف این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه تا دهم خرداد ماه در دانشگاه سمنان برپا است، افزود: در این نمایشگاه دست بافته‌های دانشجویان رشته فرش دانشکده شامل، فرش و گلیم و نیز هنر دانشجویان در بخش‌های طراحی و مرمت فرش عرضه شده است .

رئیس دانشکده هنر معماری و شهرسازی دانشگاه سمنان با بیان اینکه گالری دانشکده هنر دانشگاه سمنان میزبان علاقمندان به هنر و صنعت فرش در استان است، بیان داشت: رشته فرش در دو گرایش طراحی فرش و بافت و مرمت فرش ، از مهرماه ۸۹ در دانشکده هنر ، معماری و شهرسازی دانشگاه سمنان در مقطع کارشناسی راه اندازی شده و می کوشد تا این صنعت مهم در استان را تقویت کند.

امرائی افزود: نمایشگاه فرش در دانشکده هنر معماری و شهرسازی دانشگاه سمنان همچنین به بیان ظرفیت های علمی و یافته های دانشگاهی در زمینه فرش می پردازد.

گفتنی است استان سمنان ۱۱ هزار بافنده فرش و دست بافت های سنتی دارد و فرش های این استان توانمندی اقتصادی و ظرفیت ویژه ای برای سرمایه گذاری محسوب می شوند هر چند اکثر تولیدات استان به نام دیگر استان های کشور عرضه می شود.

کد خبر: ۲۲۳٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha