۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
 یوان چین به پایین‌ترین حد ۶ ماهه رسید

یوان چین به پایین‌ترین حد ۶ ماهه رسید

با خوش‌بینی به توافق درباره سقف بدهی آمریکا و خنثی شدن نگرانی از سیاست تندرو فدرال رزرو، یوان چین به پایین‌ترین حد خود در ۶ ماه اخیر رسید.

به گزارش بازار، روز سه‌شنبه با خوش‌بینی به توافق درباره سقف بدهی آمریکا و تا حد زیادی با خنثی شدن نگرانی از سیاست تندروی فدرال رزرو، بیشتر ارزهای آسیایی نوسان پیدا کردند در حالی که ارزش یوان چین به پایین‌ترین حد خود در شش ماه اخیر رسید.

پس از اینکه بانک مرکزی چین نرخ میانگین خود را کاهش داد و سیگنال‌هایی را به بازار ارائه کرد، یوان در برابر دلار با ۰.۴ درصد کاهش به ۷.۰۹۰۷ و ضعیف‌ترین سطح خود از اوایل دسامبر رسید. بانک مرکزی روز سه‌شنبه نرخ دلار را ۷.۰۸۱۸ یوان تعیین کرد که بسیار کمتر از ۷.۰۵۷۵ در جلسه قبل بود. این اقدام از ضعف بیشتر یوان خبر داد، زیرا این بانک تاکنون اقدامات چندانی برای حمایت از این ارز انجام نداده است.

تحلیل‌گران حدس می‌زنند که این اقدام می‌تواند به ویژه با کاهش تقاضای داخلی به منظور تضعیف ارز و افزایش درآمد صادراتی همراه باشد. تمرکز این هفته بر داده‌های بخش تولید و خدمات چین در ماه می‌ است تا سرنخ‌های بیشتری از بازگشت اقتصادی پس از یک سلسله خوانش ضعیف در ماه آوریل به دست دهد. پس از اینکه پکن دعوت دیدار وزرای دفاع آمریکا و چین را رد کرد، احساسات در برابر چین نیز تحت تأثیر نگرانی از بدتر شدن روابط با ایالات متحده قرار گرفت. یوان برای اولین بار از ماه نوامبر ۲۰۲۲، ۰.۴ درصد سقوط کرد و از مرز ۷.۱ عبور کرد. ارزهای آسیایی تا حدودی نوسان داشتند و بازارها به توافق افزایش سقف بدهی ایالات متحده در برابر نگرانی‌های بالا از افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو و بدتر شدن شرایط اقتصادی، خوش‌بین شدند. دلار استرالیا ۰.۱ درصد کاهش یافت، در حالی که پزوی فیلیپین ۰.۷ درصد سقوط کرد، که تا حد زیادی از همتایان خود عقب بود.

روز سه‌شنبه دلار در حوالی بالاترین سطح دو ماهه قرار گرفت و شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار هر کدام حدود ۰.۱ درصد افزایش یافتند. آمارهای بیش از انتظار تورم ایالات متحده در هفته گذشته، انتظارات افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش داد. تمرکز این هفته دقیقاً بر داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده است که قرار است روز جمعه ارائه شود تا نشانه‌های بیشتری در مورد سیاست‌های پولی داشته باشیم. اما ارزش ین ژاپن ۰.۲ درصد از پایین‌ترین سطح شش ماهه در برابر دلار و دلار تایوان ۰.۳ درصد افزایش یافت. روپیه اندونزی نیز با عقب‌نشینی از سطح کلیدی ۱۵۰۰۰ در برابر دلار، ۰.۳ درصد افزایش یافت.

کد خبر: ۲۲۳٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha