۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
 گسترش استفاده از چک دیجیتال در تنها بانک بدون شعبه ایران
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت عنوان کرد

گسترش استفاده از چک دیجیتال در تنها بانک بدون شعبه ایران

حسین زاده، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: چک دیجیتال یکی از مهم‌ترین حلقه‌های بانکداری غیرحضوری است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمدحسین حسین زاده، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: مردم می‌توانند بدون نیاز به دسته چک فیزیکی و کاغذی از سامانه چکاد رسالت در سراسر کشور استفاده کنند. با پیگیری‌های دولت خدمتگزار و مدیریت جدید بانک مرکزی این موضوع سرعت بالاتری گرفت و در واقع چک دیجیتال یکی از مهم‌ترین حلقه‌های بانکداری غیرحضوری است.

وی در ادامه اضافه کرد: بانک قرض‌الحسنه رسالت تنها بانک بدون شعبه محسوب می‌شود، بنابراین چک دیجیتال برای کارکنان و خصوصا چندین میلیون مشتری این بانک بسیار موثر است تا بتوانند بدون نیاز به حضور در شعبه کارخود را به درستی انجام دهند. انشاالله در مرحله اول بین مشتریان بانک، سپس به سایر بانک‌ها توسعه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل بانک رسالت درباره مزایای چک دیجیتال چنین توضیح داد: مشتریان حقیقی در گام اول می‌توانند نسبت به صدور چک الکترونیک و وصول آن اقدام کنند. چک دیجیتال مزایایی مانند شناخت مشتریان از یکدیگر، عدم هرگونه جعل یا اشتباه در رقم، امضا و ... به همراه دارد.

حسین‌زاده در ادامه بیان کرد: مهم‌ترین موضوع این است که زمان مردم برای صدور و وصول چک کمتر گرفته می‌شود. چک دیجیتال مزایای زیادی دیگری به دنبال دارد که یکی از آن‌ها استفاده اشخاص حقوقی، شرکت‌ها و در واقع موسسات از این خدمت است که در گام‌های بعدی امکان آن مهیا خواهد شد.

کد خبر: ۲۲۳٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha