۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
مبادلات منطقه‌ای در مرزهای  سیستان و بلوچستان رشد صعودی دارد | صادرات ۴۷۰هزار تن کالا
مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان:

مبادلات منطقه‌ای در مرزهای  سیستان و بلوچستان رشد صعودی دارد | صادرات ۴۷۰هزار تن کالا

زاهدان-مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: مبادلات تجاری مرزی به عنوان یکی از شاخص‌های امرار و معاش در سیستان و بلوچستان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری، مبین علی میر اظهار داشت:صادرات از بازارچه های مرزی این استان در دو ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته و به رقم ۴۷۰ هزار تن رسیده است.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: این حجم بار به وسیله ۲۲ هزار تریلی و هفت هزار وانت از داخل ایران به نقطه صفر مرزی حمل و تحویل ناوگان کشور های مقابل شده است.

میر تصریح کرد: واردات دام از مرزهای آبی و خاکی نیز طی این مدت به حدود ۱۴هزار راس رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ۴۵ هزار دستگاه تریلی جهت صادرات و واردات کالا طی این مدت به بازارچه های مرزی استان ورود و خروج داشته اند.

میر تاکید کرد: واردات انبه هم توسط پیله وران و مرزنشینان آغاز شده که پیش بینی می شود واردات این محصول به هفتاد هزار تن برسد و ۷۰۰ میلیارد تومان از این محل برای دولت کسب درآمد خواهد شد.

مدیر بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به حذف سود بازرگانی انبه برای مرزنشینان راسک و سیستان امیدواریم مرزنشینان از این معافیت ایجاد شده به نحو مطلوب استفاده کنند.

کد خبر: ۲۲۳٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha