۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
تاکید بر اولویت تفکیک وزات راه و شهرسازی| حل مسائل بخش مسکن نیاز به تمرکز دارد
رئیس کمیسیون عمران مطرح کرد

تاکید بر اولویت تفکیک وزات راه و شهرسازی| حل مسائل بخش مسکن نیاز به تمرکز دارد

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزارت راه بیش از اینکه نقش سیاست‌گذار داشته باشد، نقش پیمانکار به خود گرفته است، از حضور اندک انبوه‌سازان و بخش خصوصی در اجرای قانون جهش تولید مسکن انتقاد کرد.

به گزارش بازار محمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به کندی اجرای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی گفت: هم اکنون وزارت راه و شهرسازی بیش از اینکه نقش سیاست‌گذار داشته باشد، نقش پیمانکار به خود گرفته است، در صورتی باید روند ساخت مسکن را برای مردم و بخش خصوصی تسهیل کند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در اجرای قانون جهش تولید مسکن حضور انبوه‌سازان و بخش خصوصی بسیار کم رنگ است؛ سوال این جاست که وقتی در کشورمان نیروی انسانی و مهندسی خوب، امکانات، زمین و مصالح ساختمانی به اندازه کافی در اختیار داریم چرا مسکن نساخته و نمی‌سازیم؟ البته در حوزه تامین منابع مالی با مشکلات مواجه هستیم که این امرنیز برای دولت ریل گذاری و تعیین تکلیف شده است.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که همواره به آن تاکید داشته و دارم، ضرورت تفکیک وزارت‌خانه عریض و طویل راه و شهرسازی است چرا که رسیدگی به بحث مسکن نیاز به تمرکز در وزارت خانه داشته و باید یک مجموعه به صورت مستقل حوزه مسکن را اداره کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: به نظرم تفکیک وزات راه و شهرسازی اولویت بیشتری نسبت به جداسازی وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی دارد چرا که به دلیل وسعت بسیار زیاد وزارت راه و شهرسازی هیچ وزیری نمی‌تواند به درستی بر تمامی زیرمجموعه‌ها از جمله حوزه مسکن تمرکز داشته باشد.

کد خبر: ۲۲۳٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha