۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۷
۱۹۰ میلیارد متر مکعب گاز شیرین از پارس جنوبی به شبکه سراسری تزریق شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۱۹۰ میلیارد متر مکعب گاز شیرین از پارس جنوبی به شبکه سراسری تزریق شد

بوشهر- محمدی‌زاده استاندار بوشهر گفت: در یکسال اخیر بیش از ۱۹۰ میلیارد متر مکعب گاز شیرین از پارس جنوبی به شبکه سراسری تزریق شد.

احمد محمدی زاده در حاشیه بازدید از سد دالکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به بارش‌های چند ماه اخیر، توسعه سدها و ذخیره آب، وضعیت استان در بحث آب شرب و آب کشاورزی را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: اکنون چندین سد بزرگ و متوسط و کوچک همزمان در استان در دست اجراست که تکمیل سد دالکی از اولویت‌های حوزه عمرانی است.

استاندار بوشهر با تأکید بر تسریع ساخت سد دالکی اضافه کرد: یک‌هزار و 180 میلیارد تومان برای تکمیل سد دالکی دشتستان مصوبه شده که این اعتبار در مدت 3 سال پرداخت به این سد تزریق می‌شود.

محمدی زاده بیان کرد: سد دالکی با کنترل حجم زیادی از رواناب‌ها، ذخیره‌ای استراتژیک برای استان بوشهر خواهد بود.

وی افزود: تامین ۸۵ هزار مترمکعب از آب شرب دشتستان، از خارج استان بوشهر انجام می شود و تکمیل سد دالکی، ذخیره‌ای پایدار برای شرایط بحرانی را فراهم می‌کند.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در بخش کشاورزی نیز بیش از ۸۷ هزار نفر از مردم شهرستان دشتستان به طور مستقیم از منابع آب این سد ارتزاق خواهند کرد و نخلداری و مشاغل پیرامون آن رونق دو چندانی خواهد گرفت.

وی گفت: سالانه ۳۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد دالکی به مدت سه سال پرداخت می‌شود که مجموعا یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان است.

محمدی زاده همچنین به تاسیسات پارس جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: پارس جنوبی قطب بزرگ اقتصادی و انرژی کشور است و نقش غیر قابل انکاری در تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی افزود: تامین گاز مردم در زمستان سال گذشته، اقدام جهادی و مهم‌کارکنان پارس جنوبی بود و بحمدالله با موفقیت این مهم انجام شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی از ابتدای سال گذشته، تا پایان سال 1401 بیش از 221 هزار و 171 میلیون متر مکعب گاز از سکوهای میدان گازی دریافت کرده است.

محمدی زاده بیان کرد : در سال ۱۴۰۱، بیش از 190 هزار و 509 میلیون متر مکعب گاز شیرین به خط سراسری کشور تزریق شده است که نسبت به سال پیش از آن سه درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در این سال تولید گاز مایع روند رو به رشدی داشته و افزایش 22 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

استاندار بوشهر گفت: افزایش ظرفیت تولید گاز و سایر محصولات جانبی در این منطقه از اولویت‌های مسئولان است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

کد خبر: ۲۲۳٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha