۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا کاهش یافت
در مه ۲۰۲۳؛

شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا کاهش یافت

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز از کاهش شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا در ماه مه به پایین‌ترین سطح در سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد به‌دنبال کاهش تعداد دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های انرژی آمریکا برای چهارمین هفته پیاپی، شمار دکل‌های این کشور در ماه مه ۴۴ دستگاه کمتر شد که بیشترین کاهش در سه سال اخیر است.

تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز که نشان‌دهنده اولیه تولید در آینده به‌شمار می‌رود، در هفته منتهی به ۲۶ مه (پنجم خردادماه) با کاهش ۹ عددی به ۷۱۱ دستگاه رسید که پایین‌ترین تعداد از ماه مه ۲۰۲۲ تاکنون است.

به گفته شرکت بیکرهیوز، مجموع دکل‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ دستگاه معادل ۲ درصد کمتر بود.

شمار دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با پنج عدد کاهش به ۵۷۰ دستگاه رسید که کمترین تعداد از ماه مه ۲۰۲۲ تاکنون است، حال آنکه شمار دکل‌های گازی با ۴ عدد کاهش به ۱۳۷ دستگاه رسید که پایین‌ترین سطح از ماه مارس ۲۰۲۲ تاکنون به‌شمار می‌رود.

تعداد دکل‌های نفتی در ماه مه ۲۱ دستگاه کاهش یافت که بیشترین کاهش ماهانه از ژوئن ۲۰۲۰ تاکنون بود.

شمار دکل‌های گاز نیز در این ماه ۲۴ دستگاه کاهش یافت که بیشترین افت ماهانه از ژانویه ۲۰۱۶ تاکنون به‌شمار می‌رود.

قیمت نفت خام آمریکا در سال ۲۰۲۲ حدود هفت درصد افزایش داشت اما در سال جاری میلادی تاکنون حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است. در همین حال، قیمت‌های آتی گاز آمریکا نیز پس از افزایش حدود ۲۰ درصدی در سال گذشته، امسال تاکنون حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است.

کاهش شدید قیمت گاز سبب شده است تا بعضی از شرکت‌های فعال در زمینه اکتشاف و تولید از جمله چساپیک انرژی از برنامه‌های خود برای پایین آوردن تولید از طریق کاهش برخی از دکل‌ها به‌ویژه در منطقه شیل هاینزویل در آرکانزاس، لوئیزیانا و تگزاس خبر دهند.

کد خبر: ۲۲۳٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha