۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
 گسترش روابط آمریکا و امارات در حوزه هوش مصنوعی
موسسه مطالعات خاورمیانه بررسی کرد

گسترش روابط آمریکا و امارات در حوزه هوش مصنوعی

قابلیت ها و جاه طلبی های هوش مصنوعی امارات باید در چارچوب روابط دوجانبه ایالات متحده و امارات در نظر گرفته شود.

بازار؛ گروه بین الملل: موسسه مطالعات خاورمیانه آمریکا در مقاله ای به بررسی رابطه آمریکا و امارات متحده عربی در زمینه هوش مصنوعی پرداخته که ترجمه آن در ادامه می آید.

فن آوری جدید به راحتی وارد جهان بالغ نمی شود. بلوغ آن ناشی از تلاش‌های خلاقانه مستمر است که اغلب با شکست‌ها و ناامیدی‌ها با چشم‌اندازی به سمت نتایج مطلوب مختل می‌شود. هم شکست‌ها و هم دستاوردها با اشاره به معیارهای مستقل قابل تأییدی که توسط آن فناوری ارزیابی می‌شود، سنجیده می‌شوند.

توسعه طیف وسیعی از فناوری‌های تجاری و نظامی با استفاده از هوش مصنوعی از جمله ماشین‌های نیمه یا کاملاً مستقل از این امر مستثنی نیست. در واقع، زیربنای فنی هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به واقعیت برای سیاست منطقه ای و جهانی است.

کشورهای حوزه خلیج فارس مانند امارات متحده عربی با سرعتی خیره کننده در سرمایه گذاری و پذیرش هوش مصنوعی حرکت می کنند

توجه نامتناسبی به وزنه های سنگین فناوری جهان - ایالات متحده آمریکا و چین - شده است زیرا آنها به دنبال برتری نوآورانه در رقابت قدرت های بزرگ خود هستند. اما کشورهای حوزه خلیج فارس مانند امارات متحده عربی با سرعتی خیره کننده در سرمایه گذاری و پذیرش هوش مصنوعی حرکت می کنند که پیامدهای مهمی برای روابط دوجانبه ایالات متحده و امارات دارد.

جاه طلبی های هوش مصنوعی امارات

امارات متحده عربی قصد خود را برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۱ در استراتژی ملی هوش مصنوعی خود، کامل با اهداف توسعه اکوسیستم بارور برای هوش مصنوعی، ایجاد زیرساخت دیجیتالی ضروری برای تبدیل شدن به یک بستر آزمایشی برای هوش مصنوعی روشن کرده است.

استراتژی هوش مصنوعی ابوظبی با برنامه‌های آن برای توسعه صنعت نظامی خود هماهنگ است. امارات متحده عربی از پیمانکاران دفاعی مانند L۳Harris و Boeing برای ایجاد یک مرکز یادگیری ماشینی و یک مرکز تعالی متمرکز بر سیستم های بدون خدمه کمک گرفته است.

گروه دفاعی دولتی EDGE اخیراً اقدامات موازی انجام داده و از ۱۱ سیستم بدون خدمه و خودمختار جدید در نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دفاعی (IDEX ۲۰۲۳) رونمایی کرد. تلاش‌های امارات متحده عربی در زمینه هوش مصنوعی و فناوری‌های مجاور در بحبوحه یک حرکت گسترده‌تر به سمت «تحول دیجیتال» در منطقه‌ خلیج‌فارس انجام می‌شود و همچنین بازتابی از نفوذ و جاه طلبی های فزاینده قدرت های غیرغربی هوش مصنوعی در سراسر جهان است - باشگاهی که ژاپن، کره و هند را شامل می شود.

معنای هوش مصنوعی برای روابط آمریکا و امارات چیست؟

قابلیت ها و جاه طلبی های هوش مصنوعی امارات باید در چارچوب روابط دوجانبه ایالات متحده و امارات در نظر گرفته شود. اگرچه هوش مصنوعی و اکوسیستم های فناوری گسترده تر به شدت در ایالات متحده و چین متمرکز شده اند، حرکت رو به رشد فناوری در امارات متحده عربی احتمالاً پیامدهای قابل توجهی برای منطقه خواهد داشت.

نه تنها گسل های ژئوپلیتیکی تولید شده توسط رقابت ایالات متحده و چین، کشورهای کوچکتری مانند امارات متحده عربی را برای منافع آمریکا در منطقه مهم تر می کند، بلکه این کشور پتانسیلی برای نوآوری هوش مصنوعی ارائه می دهد که از دیدگاه های شبه مسیحایی که برخی از توسعه دهندگان آمریکایی تسلیم شده اند جلوگیری می کند؛ موضوعی که هم اهمیت فنی و هم سیاسی دارد.

امارات متحده عربی توسعه هوش مصنوعی خود را به عنوان یک تلاش بلندمدت و به عنوان ستونی از جایگاه کشور در قرن بیست و یکم می بیند

امارات متحده عربی توسعه هوش مصنوعی خود را به عنوان یک تلاش بلندمدت و به عنوان ستونی از جایگاه کشور در قرن بیست و یکم می بیند - قرنی که ابوظبی معتقد است در مورد هوش مصنوعی و نوآوری در فناوری خواهد بود، زمینه هایی که امارات مصمم است در آن رهبر باشد.

ایالات متحده آمریکا ابتکار ملی هوش مصنوعی را برای اطمینان از تداوم رهبری ایالات متحده در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی راه اندازی کرد. قوانین اخیر مانند قانون تراشه و علم و کنترل‌های صادراتی یکجانبه که دولت بایدن به سرعت با متحدانش هماهنگ می‌کند، به چشم‌اندازی بسیار خاص و بلندمدت از نوآوری‌های فناوری، پیشی گرفتن از رقابت با چین و حفظ موقعیت آمریکا در داخل کشور اشاره دارد.

علاوه بر این زمینه های قابل توجهی از همکاری های نظامی و سیاسی دوجانبه بین ایالات متحده و امارات وجود داشته است. از نظر نظامی، گروه عملیاتی ۵۹ فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده - معروف به ادغام سریع هوش مصنوعی با سیستم‌های دریایی بدون خدمه - و نیروی دریایی امارات اولین تمرین دوجانبه بدون خدمه دو کشور را در فوریه ۲۰۲۳ تکمیل کردند. افسران ارشد امارات نیز در این رزمایش شرکت کردند.

ایالات متحده آمریکا و امارات همچنین بیانیه مشترکی را در مورد جریان داده های فرامرزی امضا کرده اند که بر حفاظت از داده های شهروندان و سیستم قابلیت همکاری برای افزایش فعالیت های تجاری در سراسر مرزها با هدف ایجاد چارچوب های نظارتی خود و ارائه شفافیت قانونی تاکید می کند. چگونه این گام‌های دوجانبه موجود، همراه با درک وسیع‌تر از محیط ژئوپلیتیک و مسیر فنی سیستم‌های هوش مصنوعی، می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای همکاری بیشتر ایالات متحده و امارات باشد؟

امارات متحده عربی یک کشور نسبتا کوچک اما با شتاب فناوری سوار بر موج توسعه داخلی است. ایالات متحده آمریکا یک اکوسیستم عظیم با بازیگران تجاری متنوع و منابع عظیم است. اما دستور کار بخش هوش مصنوعی آن اغلب توسط تعداد انگشت شماری از نهادهای تجاری تنظیم می شود که عدم اطمینان در مورد هوش مصنوعی را به عنوان ابزار یا به عنوان اطلاعات ترویج می کنند. امارات متحده عربی از اصول هوش مصنوعی در تعاملات خود با ایالات متحده می‌تواند به عنوان نوعی اهرم فشار از طریق غلبه بر مه‌های تکنولوژیکی که غلظت‌های عظیم قدرت فناوری تولید می‌کند، عمل کند.

قابلیت های فنی سیستم های هوش مصنوعی موضوعی برای ادامه تحقیق و بحث است. اما این مسائل فنی دیگر در انحصار یادگیری ماشین و سایر محققان هوش مصنوعی نیست و تنها برای بزرگترین اقتصادهای جهان مورد توجه نیست. مفروضاتی که تحلیلگران دفاعی و سیاست خارجی در مورد نوآوری های تکنولوژیکی و به ویژه زیربنای فنی کاربردهای هوش مصنوعی دارند، اکنون محتوای ژئوپلیتیکی هستند.

از آنجایی که ایالات متحده آمریکا موقعیت خود را در خاورمیانه و غرب آسیا در طول چرخش گسترده تر به هند و اقیانوس آرام تغییر می دهد، فرصت هایی برای تعمیق و گسترش روابط در این مناطق می تواند در فضای فنی آغاز شود و به سمت بیرون حرکت کند.

کد خبر: ۲۲۳٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha