۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
طرح ساماندهی بازار اجاره بها به انتفاع بیشتر مشاوران املاک از افزایش قیمت مسکن خاتمه می دهد
نماینده مردم سبزوار در مجلس:

طرح ساماندهی بازار اجاره بها به انتفاع بیشتر مشاوران املاک از افزایش قیمت مسکن خاتمه می دهد

عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: در بازار مسکن و اجاره بها شاهد نا به سامانی جدی هستیم و افرادی که این بازار را مدیریت می‌کنند خودشان ذی نفعان افزایش قیمت مسکن هستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی، با اشاره به وضعیت نا مناسب بازار مسکن و راه حل ساماندهی آن گفت: در تلاطم‌های بازار مسکن عوامل متعددی دخیل هستند که برای کنترل آن باید همه عوامل در کنار هم مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در بازار مسکن و اجاره بها شاهد نا به سامانی جدی هستیم و افرادی که بازار اجاره بها را مدیریت می‌کنند خودشان دی نفعان افزایش قیمت مسکن هستند. لذا یکی از موضوعاتی که در طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی مورد توجه قرار گرفته این است که قیمت اجاره را به حق الزحمه مشاوران املاک گره نزده و ذی نفعی آنها را قطع می‌کند.

نقش مالیات بر خانه‌های خالی در عرضه مسکن
این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: همچنین در طرح مذکور شاخص‌های در نظر گرفته شده تا مانع افزایش بی رویه قیمت‌ها توسط عرضه کننده شود. البته که در کنار این موارد حتما باید به موضوع عرضه و تقاضا مسکن نیز توجه شود و با اجرای قانون جهش تولید مسکن و سایر قوانین مانند مالیات بر خانه‌های خالی، ساخت و عرضه مسکن را افزایش داده و میان تقاضا و عرضه تعادل بر قرار کنیم.

وی اظهار کرد: اجرای تمامی پارامترها و عوامل موجود به ساماندهی بازار مسکن و کنترل نرخ اجاره بها کمک می‌کند.

کد خبر: ۲۲۳٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha