۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
داد و ستد بیش از ۸ میلیون کیلووات ساعت برق سبز در بورس انرژی
در نخستین هفته معاملاتی خرداد ماه به ثبت رسید؛

داد و ستد بیش از ۸ میلیون کیلووات ساعت برق سبز در بورس انرژی

بازارهای بورس انرژی در هفته‌ای که گذشت میزبان ۳۱۸ معامله بودند که طی آن انواع حامل‌های انرژی و اوراق مبتنی بر آن به ارزش افزون بر ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رد و بدل شد.

به گزارش بازار به نقل از بورس انرژی ایران، رینگ بین‌الملل بورس انرژی در هفته منتهی به ۳ خرداد با داد و ستدهایی به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان همراه شد که نسبت به هفته قبل رشد ۵۸ درصدی نشان می‌داد.

در هفته گذشته معامله‌گران تابلو نفت و گاز بورس انرژی نزدیک به ۹۰ هزار تن محصول را میان خود رد و بدل کردند که بخش عمده‌ای از حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.

در تابلو برق سبز که در سومین روز معاملاتی هفته اخیر به تابلوهای بورس انرژی پیوست، بیش از ۸ میلیون و ۶۵۳ هزار کیلووات ساعت برق میان نیروگاه‌های تجدیدپذیر و صنایع مورد داد و ستد قرار گرفت و ارزش معاملات این تابلو نوپا را بر ۱۷۰ میلیارد ریال افزون کرد. بدین ترتیب ارزش معاملات این تابلو در کنار برق فیزیکی و برق سلف به ۲۱۳ میلیارد و ۵۲۹ میلیارد ریال رسید.

هفته گذشته همچنین ۶ معامله گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی رقم خورد و به دنبال دست به دست شدن ۶ هزار ورقه گواهی سپرده، معاملاتی به ارزش ۱۴۶ میلیارد ریال به ثبت رسید.

در هفته منتهی به ۳ خرداد در رینگ داخلی نزدیک به ۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال داد و ستد صورت گرفت که صدرنشینی از حیث ارزش معاملات در اختیار «آیزوریسایکل»، «سی اس او»، «حلال ۴۰۲»، «نفتای سبک» و «متانول» بود.

کد خبر: ۲۲۳٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha