۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
جذب سرمایه گذاری خارجی سبب رشد تولید می‌شود

جذب سرمایه گذاری خارجی سبب رشد تولید می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: رشد تولید، سبب مهار تورم خواهد شد و یکی از راه‌های رسیدن به رشد تولید، جذب سرمایه گذاری خارجی است.

به گزارش بازار، ذبیح الله سلمانی معاون وزیر اقتصاد در همایش آشنایی با راهبردهای جدید سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و شیوه‌های تامین مالی گفت: کارهای خوبی در زمینه رشد تولید از طریق منابع خارجی در کشور و استان‌ها می‌توان انجام داد.

سلمانی افزود؛ موضوع ارتقای توانمندی نیروی انسانی مراکز خدمات سرمایه گذاری خارجی یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه است که در عمل باعث تسهیل و تسریع فرآیند جلب و جدب سرمایه گذاری خارجی در کشور شده و یکی از هدف‌های مهم نشست امروز نیز در این راستا می‌باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه سرمایه موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی است افزود: رشد تولید سبب مهار تورم خواهد شد و یکی از راه‌های رسیدن به رشد تولید، جذب سرمایه گذاری خارجی است و استان‌های کشور باید تلاش مضاعفی در این زمینه انجام دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر نام وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و اظهار داشت: طبق لایحه برنامه هفتم توسعه و در صورت تصویب این سند، نام وزارت اقتصاد به وزارت تامین مالی و خزانه‌داری تغییر خواهد کرد.

وی افزود: طبق ماده ۳۳ لایحه برنامه هفتم توسعه به منظور ساماندهی ابعاد مختلف تامین مالی دولت و بخش غیر دولتی در حوزه داخلی و خارجی و تمرکز وظایف مربوط در یک ساختار یکپارچه، وزارت اقتصاد به وزارت تامین مالی و خزانه‌داری تغییر نام می‌یابد و این وزارتخانه مکلف است هر سه ماه گزارش تحقق یا عدم تحقق تامین مالی موارد مندرج در قانون برنامه هفتم را به کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گزارش کند.

کد خبر: ۲۲۳٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha