۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
افزایش ۲ برابری طول خطوط لوله انتقال گاز کشور
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران اعلام کرد

افزایش ۲ برابری طول خطوط لوله انتقال گاز کشور

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به چشم‌انداز این شرکت در توسعه مناطق محروم، از افزایش حدود دو برابری طول خطوط لوله انتقال گاز کشور از ابتدای تأسیس اشرکت انتقال گاز، خبر داد.

به گزارش بازار، غلامعباس حسینی در حاشیه سفر دو روزه به منطقه ۷ عملیات انتقال گاز، گفت: شرکت انتقال گاز ایران اکنون با ۱۰ منطقه عملیاتی، بیش از ۳۹ هزار کیلومتر خط لوله، ۹۰ تاسیسات تقویت فشار گاز، ۳۳۱ واحد کمپرسوری و ۶۱ مرکز بهره‌برداری خطوط لوله، گاز را از مبادی تولید به مصارف خانگی، صنعتی و نیروگاهی انتقال می‌دهد.

وی افزود: با توجه به رشد و توسعه تجهیزات فنی، تأسیسات و خطوط لوله در کشور طی سال‌های گذشته، شایسته است که اصلاحات ساختاری در تعداد کارکنان، پست‌ها و سمت‌های سازمانی انجام می‌شود که در این زمینه اقدام‌های خوبی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در این سفر، ضمن بازدید از تأسیسات تقویت فشار گاز فامنین (همدان) بر نقش مؤثر این منطقه در انتقال پایدار گاز طبیعی به شهرها و روستاهای سردسیر، سخت‌گذر و کوهستانی استان‌های غربی و شمال‌ غربی کشور اشاره کرد و ادامه داد: مصرف گاز و ثبت رکورد بیشترین مقدار حجم انتقال گاز کشور در بهمن ماه سال ۱۴۰۱، یعنی ۸۵۸.۲ میلیون مترمکعب گاز در روز، نتیجه تلاش همکاران سختکوش مناطق ده‌گانه و قابل قدردانی است.

حسینی با بیان اینکه ارتقای توانمندی فنی - عملیاتی کارکنان، افزایش بهره‌وری را هموار می‌کند، تصریح کرد: همسو با افزایش بهره‌وری و کارآیی کارکنان در کنار رشد و ارتقای توانمندی‌های فنی، عملیاتی و مهارت افزایی، با تدبیر و انجام برنامه‌ریزی‌هایی بنا داریم تسهیلات رفاهی و ورزشی در مناطق دهگانه انتقال گاز افزایش یابد.

مهدی زارع، مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز نیز ضمن خوشامدگویی، مهم‌ترین اقدام‌های این منطقه عملیاتی در سال ۱۴۰۱ در تاسیسات تقویت فشار گاز و خطوط لوله را تشریح و اظهار کرد: تحویل و تحول سه ایستگاه کنترل فشار گاز پیاز آباد هلیلان، بیستون و صبور خرم‌آباد و خطوط لوله طرح BOT از دیگر اقدام‌های مهم منطقه ۷ عملیات بوده است.

کد خبر: ۲۲۳٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha