۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
نکات تاسیساتی مهم که هنگام خرید مسکن باید بدانیم

نکات تاسیساتی مهم که هنگام خرید مسکن باید بدانیم

سیستم گرمایش یک ساختمان به تجهیزات مورد استفاده در آن بستگی دارد.

به گزارش بازار، هنگامی که می خواهید یک مسکن خریداری کنید نکات تاسیساتی زیادی وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید. به عنوان مثال فشار آب ساختمان، پمپ آب و منبع، تجهیزات تامین کننده آب گرم، سیستم لوله کشی آب و فاضلاب، رطوبت، سیستم برق کشی ساختمان و سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان می باشد که وبسایت تخصصی تهویه مطبوع مهاجر در این مقاله به بررسی نکات مهم سیستم سرمایش و گرمایش هنگام خرید مسکن می پردازد بنابراین با ما همراه باشید:
 

سیستم گرمایش یک ساختمان به تجهیزات مورد استفاده در آن بستگی دارد. به عنوان مثال در برخی از واحد های مسکونی به جهت تامین هوای گرم در فصل زمستان از سیستم شوفاژ و رادیاتور استفاده می شود. انتخاب شوفاژ و رادیاتور در یک فضا بر اساس ظرفیت، متراژ محیط و موقعیت های تاثیرگذار تعیین می شود. در سیستم های سرمایش خانگی نیز بر اساس نوع کاربری، متراژ و... از دستگاه های چون کولر آّی، کولر گازی، داکت اسپلیت و سایر تجهیزات سرمایشی استفاده می شود.

راهنمای انتخاب چیلر برای ساختمان

انتخاب چیلر مناسب در انواع کاربری های تجاری، اداری و مسکونی از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در صورت اشتباه هزینه بسیار بالایی خواهد داشت. هنگام انتخاب و خرید چیلر برای ساختمان باید مواردی چون شرایط اقلیمی، ظرفیت برودتی لازم، هزینه، فضای مناسب و نوع کاربری مکان موردنظر مشخص گردد. در ادامه به بررسی بیشتر موارد خواهیم پرداخت با ما همراه باشید:


 

انتخاب چیلر بر اساس شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی در کشور ما به سه دسته گرمسیر، معتدل و سردسیر تقسیم می گردد. همچنین از لحاظ رطوبت نسبی نیز شامل سه دسته مرطوب، معتدل و خشک خواهد بود. این نکته تاثیر مهمی در انتخاب نوع چیلر دارد. زیرا چیلر ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که استفاده از هر کدام بستگی به اقلیم آن شهر دارد. چیلر از لحاظ کمپرسور به انواع اسکرال، پستونی، اسکرو و سانتریفیوژ و از لحاظ نوع کندانسور به دو نوع هواخنک و آب خنک تقسیم می شود. اگر شرایط آب و هوایی مرطوب و شرجی باشد از چیلرهای نوع تراکمی هواخنک استفاده می شود. در سایر دیگر مناطق از هر نوع چیلر می توان استفاده نمود. اما بازهم هنگام کارشناسی پروژه تمام شرایط را در نظر گرفته و بر اساس آن بهترین چیلر از لحاظ نوع، ظرفیت، میزان مصرف انرژی و قیمت انتخاب می شود.ب خنک و هوا خنک تقیسببرر

نکات تاسیساتی مهم که هنگام خرید مسکن باید بدانیم

انتخاب چیلر بر اساس قیمت و ظرفیت

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند در قیمت چیلر تاثیر بگذارد. شرایط یک پروژه، مشخصات دستگاه، تجهیزات آن، برند و ظرفیت چیلر شامل این موارد می باشد. علاوه بر مسئله قیمت مورد دیگری که در انتخاب چیلر در یک پروژه مهم است، تعیین ظرفیت برودتی آن می باشد. ظرفیت سنجی چیلر توسط کارشناس پروژه انجام می شود اما به صورت کلی برای مناطق سردسیر هر ۴۰ متر مربع ۱ تن تبرید واقعی، برای مناطق معتدل هر ۳۰ متر مربع ۱ تن تبرید واقعی و برای مناطق حاره ای هر ۲۰ متر مربع ۱ تن تبرید واقعی لازم خواهد داشت. این ظرفت سنجی بر اساس ارتفاع سقف ۳ متر محاسبه شده است.


 

انتخاب چیلر بر اساس فضا و نوع کاربری

انتخاب محل مناسب برای چیلر نیز یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه کنید. اگر چیلر از نوع مرکزی باشد باید فضایی در موتورخانه و یا پشت بام برای آن در نظر گرفته شود. اگر چیلر از نوع تراکمی هوا خنک باشد باید در پشت بام و اگر از نوع چیلر تراکمی هواخنک و یا جذبی باشد در موتورخانه قرار می گیرد.


توجه داشتید باشید که چیلر یونیت خارجی یک ساختمان حساب می شود و برای یونیت داخلی باید از فن کویل ها استفاده شودو فن کویل ها نیز در انواع مختلفی بر اساس موقعیت نصب تولید می شوند که بر اساس دکوراسیون داخلی و شرایط محیط انتخاب می گردد.


 

بعد بررسی فضا برای چیلر به نوع کاربری آن می رسیم. چیلرها بر حسب کاربری به دو دسته چیلر تهویه مطبوع و چیلر صنعتی تقسیم می شوند. چیلر تهویه مطبوع دارای استهلاک کمتر، طول عمر بالا و هزینه نگهداری بالاتری نسبت به چیلرهای صنعتی دارد. از چیلر های تهویه مطبوع در مکان هایی چون دانشپاه ها، مدارس، مساجد، رستوران ها و... استفاده می شود. و اما چیلرهای صنعتی بیشتر در صنایع و کارخانه های نساجی، چاپ و... کاربرد دارند.

نکات تاسیساتی مهم که هنگام خرید مسکن باید بدانیم

نتیجه گیری

شما می توانید برای ساختمان خود از سیستم های سرمایشی و گرمایشی مختلفی استفاده نمایید. اما مهم ترین چیزی که درباره هر کدام باید درنظر بگیرد این است که سرویس سالیانه را انجام دهید. در صورت خرابی از یک کارشناس باتجربه کمک بگیرید. برای کولر آبی یا یونیت خارجی کولر گازی خود سایبان نصب کنید. نگهداری صحیح و سرویس های سالیانه به طول عمر دستگاه و بالا بودن راندمان کاری آن کمک زیادی خواهد کرد.

تهویه مهاجر

وبسایت تخصصی تهویه مطبوع مهاجر یکی از فروشگاه های آنلاین و حضوری معتبر به جهت خرید انواع سیستم های سرمایش و گرمایش تهویه مظبوع از جمله کولر گازی، داکت اسپلیت، پکیج، رادیاتور، چیلر، مینی چیلر، سیستم اسپلیت مرکزی و... می باشد که می تواند بر اساس پروژه و شرایط موجود به انتخاب صحیح دستگاه به شما کمک نماید.

کد خبر: ۲۲۲٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha