۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱
جلوی خام‌فروشی در کشت و صنعت گرفته می شود| صدور سند تک برگی برای ۲۳ هزار هکتار اراضی
مدیرعامل کشت و صنعت مغان در گفتگو با بازار:

جلوی خام‌فروشی در کشت و صنعت گرفته می شود| صدور سند تک برگی برای ۲۳ هزار هکتار اراضی

اردبیل - مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در تولید شیر و فرآوری آن همچنین چغندر قند به ظرفیت ۹۰ هزار تن محصول با تولید ۱۲ هزار تن شکر هدف‌گذاری شده تا جلوی خام‌فروشی آن گرفته شود.

قاسم محمدی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: تعامل خوبی را با رسانه‌ها و صاحبان فکر و اندیشه دانشگاهی و پژوهشی انجام دادیم تا کشت و صنعت را در تقویت زنجیره ارزش و انجام مأموریت‌های حساس در بخش‌های زراعی، باغی و دامپروری کمک کنند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا این مجموعه در بخش‌های باغی، ‌زراعی، دامی، صنایع تبدیلی، بازرگانی، توزیع و سایر بخش‌ها بتواند به عنوان یک شرکت بزرگ و معظم به فعالیت خود ادامه بدهد.

برای ۲۳ هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشت و صنعت مغان سند تک برگی صادر شده است

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با هدف ایجاد تحول و برون رفت از شرایط کنونی ما تعامل خوبی را با محیط دانشگاهی و مجموعه‌های علمی، پژوهشی آغاز کردیم تا در سایه این نگاه تعاملی و هم‌افزایی بتوانیم چالش‌های کشت و صنعت مغان را یکی پس از دیگری برطرف کنیم.

محمدی افزود: در همین راستا امسال اولین همایش ملی زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات با نگاه علمی و با حضور متخصصان دانشگاهی و پژوهشی با بینش جدید انجام شد تا ما بتوانیم در هر سه حوزه زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شرکت کشت و صنعت مغان زنجیره کامل تولید، فرآوری، توزیع، بازرگانی و صادرات را دارد اما در گذشته این فرآیند قطع شده بود و ما بهره‌ای از زنجیره ارزش نمی‌بردیم که قرار شده با ورود به این حوزه بتوانیم به شکل مؤثر عمل کرده و از نهاده‌های آب، منابع انسانی، مالی، فیزیکی و... به مؤثر و اقتصادی بهره ببریم.

محمدی اضافه کرد: این شرکت در مجموع ۲۳ هزار هکتار اراضی حاصلخیز دارد که برای آن سند تک برگی صادر شده و ما در این اقلیم و محدوده تلاش می‌کنیم تا مدیریت مناسبی را در تولید و عرضه محصولات داشته باشیم.

وی بیان کرد: در کنار زنجیره ارزش و تأمین نهاده‌ها تا رسیدن محصول نهایی به سفره مردم و بازار در ابعاد مختلف سعی بر این است تا فعالیت‌های جدید تعریف شود.

محمدی در ادامه سخنان خود اظهار کرد:‌ در زیتون تولید روغن و در میوه توسعه صنایع تبدیلی، اسانس، تولید آبمیوه، نوک‌دار و... به عنوان صنایع با ارزش افزوده در کشت و صنعت مغان هدف‌گذاری شده است.

ضرورت تقویت حوزه اشتغال و تولید ثروت

وی تصریح کرد: در بخش زراعت نیز با توجه به تولید محصولات متنوع سعی ما بر این است تا این تولیدات به ارزش افزوده بیشتر تبدیل شده تا تقویت حوزه اشتغال و تولید ثروت را شاهد باشیم.

محمدی گفت: در تولید کلزا، سویا، گندم، علوفه با راه‌اندازی صنایع تبدیلی و کارخانه‌های وابسته سعی کردیم تا پاسخگوی نیاز سایر استان‌ها بوده و به نوعی در این زمینه فعالیت‌های مؤثر اقتصادی را انجام دهیم.

وی محور اصلی این مجموعه را توجه به سرمایه‌گذاری با نگاه جدید و افق روشن اعلام کرد و افزود: در توسعه سرمایه‌گذاری زنجیره تولید هدف‌گذاری شده تا هم در بخش زراعت و هم باغ و دام بتوانیم محصول با ارزش افزوده بیشتر تولید و روانه بازار مصرف کنیم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این موضوع در تولید شیر و فرآوری آن همچنین چغندر قند به ظرفیت ۹۰ هزار تن محصول با تولید ۱۲ هزار تن شکر هدف‌گذاری شده تا جلوی خام‌فروشی آن گرفته شود و در بسته‌بندی‌های مناسب این شکر به بازار مصرف در قالب‌های مختلف عرضه شود.

وی اضافه کرد: در کنار شکر، ملاس چغندر قند تبدیل به الکل و لیزین شده و با ارزش افزوده بیشتر در صنایع مختلف کاربردی متفاوت پیدا می‌کند.

محمدی به کمبود سرمایه‌گذاری‌ها در این شرکت در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در بحث صنایع تبدیلی ما امسال ۵۰۰ هکتار تولید گوجه فرنگی خواهیم داشت که مصمم هستیم این تولیدات را که به صورت فله‌ای خواهد بود، تبدیل به بسته‌بندی مناسب شیشه‌ای کرده و با نام رب با کیفیت مغانه راهی بازار کنیم.

کد خبر: ۲۲۲٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha