۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
ورود سازمان بازرسی به مشکلات واحدهای تولیدی| صنایع شکایت خود را مطرح کنند
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

ورود سازمان بازرسی به مشکلات واحدهای تولیدی| صنایع شکایت خود را مطرح کنند

سمنان- خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، از ورود این سازمان به مقوله مشکلات واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها خبر داد و گفت: سامانه‌ای برای ثبت شکایت صاحبان مشاغل و کارخانه‌ها طراحی شده است.

ذبیح الله خدائیان در گفتگو با خبرنگار بازار، در حاشیه سفر یک روز به مرکز استان سمنان ضمن بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور سامانه‌ای را طراحی کرده تا بتواند بهتر به مشکلات و شکایت‌های واحدهای تولیدی و کارخانه‌های صنعتی رسیدگی کند، ابراز کرد: دریافت شکایت های واحدهای تولیدی محور این سامانه است.

وی با بیان اینکه ما در سامانه «۱۳۶.آی آر» بخشی را برای صاحبان مشاغل و کسب و کارها در نظر گرفته‌ایم که مشکلات خودشان را بیان کنند، ابراز کرد: با تدابیر اتخاذ شده، بخشی از سامانه ۱۳۶ به تولیدکنندگان و کارآفرینان اختصاص یافته و چنانچه بنگاه های اقتصادی مشکلی داشته و نیاز به همکاری سازمان بازرسی باشد می‌توانند مستقیماً شکایت خود را طرح کرده تا مسئولان سازمان بازرسی به صورت فوق العاده و خارج از نوبت پیگیری کنند.

حضور سازمان بازرسی در کارخانه‌ها

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه حتی اگر لازم باشد همکاران ما در سازمان بازرسی در کارخانه های مشکل داری که مسائل خود را در سامانه مطرح کرده‌اند، حضور پیدا خواهند کرد، تاکید داشت: تلاش داریم با همکاری دولت مشکل واحدهای تولیدی رفع شود.

کم آبی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی یکی از مهمترین مشکلات استان سمنان است

خدائیان همچنین با بیان اینکه قانون تسهیل صدور مجوزها برای رونق بخش خصوصی و ارتقای سرمایه گذاری در کشورمان این است که شرایط سرمایه گذاری تسهیل شود، گفت: سرمایه گذاران در ایجاد بنگاه های اقتصادی نباید با مشکل روبرو شوند لذا یکی از راهکارهای تحقق این امر صدور مجوزها و استعلام های مورد نیاز سرمایه گذاران در اسرع وقت است.

وی افزود: تکلیف دستگاه ها این است که عمده استعلام ها را به صورت فوری و حتی الکترونیکی صورت دهند و سازمان بازرسی نیز به این موضوع رصد و اشراف کامل دارد تا جایی که حتی برای برخی مدیران دستگاه های اجرایی سطح کشور اخطار صادر شده است.

نظارت بر اجرای قوانین

رئیس کل بازرسی کشور با بیان اینکه نظارت بر اجرای قوانین در استان های کشور، یکی از اهداف سفرهای مسئولان سازمان بازرسی است، بیان کرد: آسیب‌ها و مسائلی که بازرسان سازمان بازرسی در کل استان های کشور احصا کرده اند، در سفرهای مسئولان سازمان بازرسی مورد رصد مجدد قرار می گیرد تا بتوانیم به خوبی شاهد رفع موانع و مشکلات باشیم.

خدائیان با بیان اینکه یکی از مشکلات استان سمنان آب است، گفت: کم آبی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی یکی از مهمترین مشکلات استان سمنان است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ما هنوز در کشورمان شاهد تولید خودروهایی هستیم که تا دو برابر استاندارد دیگر خودروهای کشورهای خارجی سوخت مصرف می کنند

وی با بیان اینکه برای استان سمنان و استان‌هایی که مشکل مشابه دارند نیاز است که تصمیمات بلند مدتی گرفته شود، ابراز داشت: هرچند امکان دارد که با حفر چاه مشکل کوتاه مدت برطرف شود اما واقعیت این است که نیاز به تصمیمات جدی برای چند دهه آتی داریم لذا سازمان بازرسی نیز در راستای رفع موانع این طرح ها اقدام خواهد کرد.

گلایه از خودروسازی و بانک‌ها

رئیس سازمان بازرسی کشور درباره خودرو سازی نیز، گفت: متاسفانه ما هنوز در کشورمان شاهد تولید خودروهایی هستیم که تا دو برابر استاندارد دیگر خودروهای کشورهای خارجی سوخت مصرف می کنند و این مصداق بازر هدر دادن بیت المال به شمار می آید که می بایست به این موضوع نیز نظارت جدی تری داشت.

خدائیان همچنین با گلایه از برخی بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات بیان کرد: متاسفانه دیده می شود برخی بانک ها به ویژه خصوصی ها مخاطب تسهیلات خود را شرکت ها و موسسات وابسته خوشان قرار می دهند تا با پولی که قرار است به مردم و تولید کنندگان وام داده شود، منزل مسکونی و پاساژ و ... بسازند که این امر نیز مورد رصد و پیگیری قرار دارد.

کد خبر: ۲۲۲٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha