۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
افزایش بیش از ۲ برابری سرمایه بانک توسعه تعاون در دولت مردمی سیزدهم
معاون امور تعاون وزارت کار خبر داد

افزایش بیش از ۲ برابری سرمایه بانک توسعه تعاون در دولت مردمی سیزدهم

معاون امور تعاون وزارت تعاون از افزایش بیش از دو برابری سرمایه بانک توسعه تعاون در دولت مردمی سیزدهم خبر داد و گفت: سرمایه بانک توسعه تعاون از ۲/۸ همت به ۶/۱ همت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بازار، مهدی مسکنی در نشست مدیران و کارشناسان تعاون غرب کشور با بیان این‌که تعاون یکی از بخش‌های سه‌گانه اقتصاد ایران است، گفت: در قانون اساسی، تحقق سهم ۲۵ درصد از تولید ناخالص ملّی برای تعاون در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های حوزه تعاون در دولت مردمی سیزدهم افزود: سند بخش تعاون به منظور توسعه خدمات نیز پس از ۱۲ سال توسط رئیس‌جمهور در ۲۸ اسفندماه سال گذشته ابلاغ شد.

مسکنی گفت: ساخت مسکن کارگری در قالب طرح نهضت ملّی مسکن که از برنامه‌های اصلی دولت خدمتگزار است، در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

وی به رشد فعالیت‌های تعاونی در کشور پرداخت و تصریح کرد: در طی یک‌سال گذشته ۳/۵ درصد در ثبت شرکت‌های تعاونی، ۲/۵ درصد افزایش در شاغلین و ۱۸۱ درصد افزایش در تسهیلات بخش تعاون ثبت شده که رشد خوبی بوده است.

معاون امور تعاون با تمجید از فعالیت تعاونی‌ها در استان ایلام خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه تعاون در استان ایلام انجام شده است. ‌

وی با اشاره به ظرفیت بالای تعاونی‌ها در سطح کشور گفت: ۷۰ درصد از حمل و نقل مسافران کشور، ۴۰ درصد از بار و ۹۸ درصد حمل و نقل دریایی توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۲۲٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha